Rozliczanie na żądanie
Jesteś klientem Fortum? Masz dość płacenia szacunkowych faktur?
Chcesz otrzymywać rachunki za prąd lub gaz w dowolnym momencie, np. tuż po swojej wypłacie? Jeśli tak, sprawdź rozliczanie na żądanie!
Płać, kiedy chcesz i ile chcesz
To Ty decydujesz o okresach i terminach płatności za prąd i gaz. Zapłać za prąd w dogodnym dla Ciebie terminie.
Rachunki pod Twoją kontrolą
Doskonale wiesz, ile zużywasz energii i gazu w każdym wybranym przez Ciebie okresie rozliczeniowym. Dzięki temu prosto kontrolujesz i planujesz swój budżet domowy.
Opieka profesjonalisty
Nie wiesz, jaką wartość nam podać? Spokojnie. Zadzwoń pod 122 100 000, a podpowiemy Ci, jak właściwie spisać licznik.

Jak odczytać stan licznika? Zobacz prostą instrukcję.
- Sprawdź, jaki masz licznik: indukcyjny (poniżej na zdjęciu z lewej) czy elektroniczny (po prawej)
![]() |
![]() |
- Jeśli posiadasz licznik indukcyjny, sumę zużytej energii/gazu podaj w pełnych kWh, bez zer z przodu. W tym wypadku będzie to 41049 kWh.
- Twój licznik to licznik elektroniczny? Spójrz na lewy górny róg wyświetlacza. Zobaczysz tam różne kody (legendę kodów powinieneś mieć na liczniku). Każdy kod oznacza inne wskazania licznika. Spokojnie, interesuje nas tylko kilka kodów.
- W przypadku energii, jeśli korzystasz z jednostrefowej grupy taryfowej G11, to z wyświetlacza licznika przepisz wartość w kWh, która wyświetla się przy kodzie 1.5.8.0 (lub 1.8.0).
- Natomiast gdy zdecydowałeś się na dwustrefową grupę taryfową G12, to stanu swojego licznika szukasz przy kodzie 1.5.8.1 (lub 1.8.1) – zużycie w I strefie (dzień) oraz przy 1.5.8.2 (lub 1.8.2) – zużycie w II strefie (noc).
- Spisaną wartość zaokrągloną do pełnych kWh (w przypadku dwustrefowej grupy taryfowej wartość w kWh oddzielnie dla I strefy i II strefy) podaj nam: telefonicznie pod numerem +48 122 100 000, za pomocą SMS/MMS pod numerem 885 976 175, mailowo na adres infopolska@fortum.com
- Gotowe! Właśnie samodzielnie dokonałeś spisu licznika.
Masz inne pytania? Nie ma problemu! Skontaktuj się z naszą infolinią - 122 100 000.
Najczęściej zadawane pytania
Jak mogę aktywować usługę?
Najpierw akceptujesz regulamin drogą mailową lub telefoniczną, a po 5 dniach możesz już podać nam swój stan licznika i tym samym aktywować usługę.
Co zrobić, jeśli nie wiem jak odczytać stan licznika?
Nie musisz się tym martwić. Jeśli podana przez nas instrukcja okazała się niewystarczająca, nasi konsultanci podpowiedzą Ci jak wykonać odczyt poprawnie. W razie jakichkolwiek wątpliwości wystarczy zadzwonić pod numer 122 100 000.
Po jakim czasie otrzymam fakturę?
Fakturę otrzymasz od nas już w ciągu 5 dni.
Czy usługę trzeba aktywować w konkretnym dniu miesiąca?
Usługę możesz aktywować w dowolnym dniu miesiąca.