Jak zostać klientem Fortum?

Proces zmiany sprzedawcy na Fortum jest niezwykle prosty. Wystarczy, że podpiszesz z nami umowę i udzielisz nam pełnomocnictwa, a wszystkim zajmiemy się za Ciebie.

Proces zmiany sprzedawcy na Fortum

 

Zdjęcie uśmiechniętej kobiety na kanapie rozmawiającej przez telefon.

Pomagamy na każdym etapie

Na każdym etapie zmiany sprzedawcy służymy Ci radą. Wyjaśniamy wątpliwości i tłumaczymy cały proces. Co najważniejsze, przeprowadzamy proces w Twoim imieniu, bo szanujemy Twój czas. To my bierzemy na siebie formalności. 

Korzyści z udzielenia pełnomocnictwa

Wiele osób niesłusznie obawia się udzielenia pełnomocnictwa nowemu sprzedawcy energii elektrycznej. Warto to zrobić, ponieważ wtedy mamy pewność, że wszystkie formalności zostaną dopełnione. W dodatku nie trzeba się tym zajmować samemu! Aby to zobrazować, przygotowaliśmy porównanie: 

Odbiorca sam przeprowadza zmianę
Odbiorca udziela pełnomocnictwa nowemu sprzedawcy

1. Wybór sprzedawcy i zawarcie umowy sprzedaży

1. Wybór sprzedawcy i zawarcie umowy sprzedaży, udzielenie pełnomocnictwa nowemu sprzedawcy

2. Wypowiedzenie obowiązującej umowy sprzedaży

2. Odczyt licznika i rozliczenie końcowe z dotychczasowym sprzedawcą

3. Zawarcie umowy o świadczenie usług dystrybucji

-

4. Poinformowanie operatora systemu dystrybucyjnego o zawarciu umowy sprzedaży z nowym sprzedawcą

-

5. Ewentualne dostosowanie liczników

-

6. Odczyt licznika i rozliczenie końcowe z dotychczasowym sprzedawcą

-

Odpowiedzi na najczęstsze pytania związane z procesem zmiany sprzedawcy

Czy umowa zawierana z Fortum jest kompleksowa?

Tak, oznacza to, że otrzymasz od nas jedną fakturę, gdzie rozliczona zostanie zarówno sprzedaż, jak i dystrybucja.

Jak długo będzie trwać zmiana?

Od dnia podpisania umowy przysługuje Ci prawo odstąpienia od niej w przeciągu 14 dni. W tym terminie weryfikujemy zgodność dokumentów. W przypadku braku informacji o odstąpieniu rozpoczynamy proces zmiany Sprzedawcy. Wypowiadamy umowę Twojemu obecnemu Sprzedawcy zgodnie z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia.

Cały proces trwa około 3 miesiące.

Czy muszę coś dodatkowo płacić ?

Nie, proces zmiany Sprzedawcy jest całkowicie bezpłatny.

Co z fakturami od poprzedniego Sprzedawcy?

Faktury od poprzedniego Sprzedawcy opłacasz do dnia zmiany na Fortum. Proszę sprawdź, za jaki przedział czasowy jest wystawiona faktura od poprzedniego Sprzedawcy. Operator ma około 5 dni na dokonanie odczytu końcowego licznika, na podstawie którego otrzymasz fakturę końcową, rozliczającą dotychczasową współpracę. W przypadku, gdy posiadasz faktury szacunkowe lub rzeczywiste za przedział czasowy do dnia zmiany na Fortum opłacasz je u byłego Sprzedawcy, natomiast jeśli są to dokumenty finansowe za przedział czasowy po przejściu do Fortum – nie opłacaj ich, tylko złóż reklamację do byłego Sprzedawcy, który wystawi stosowną fakturę korygującą.

Kiedy otrzymam pierwszą fakturę od Fortum?

Pierwszą fakturę rzeczywistą wystawimy, kiedy Operator przekaże nam Twój stan licznika. Z reguły jest to okres 3 tygodni po dokonanym odczycie. W przypadku, gdy masz odczyt rzeczywisty 1 albo 2 razy w roku, wystawimy Ci harmonogram płatności (miesięczne zaliczki na podstawie Twojej deklaracji zużycia).

Chcesz się dowiedzieć więcej? Zapraszamy do Bazy Wiedzy na temat Płatności i rozliczenia.

Jak zostanę rozliczony z poprzednim Sprzedawcą?

Od dnia zmiany Twój poprzedni Sprzedawca musi w przeciągu 5 dni spisać licznik i wysłać Ci do 40 dni fakturę rozliczającą kończącą współpracę. My również otrzymujemy ten stan licznika, aby od niego liczyć Twoje zużycie. Licznik dalej spisywać będzie ta sama firma, czyli Operator.

Nie możesz odnaleźć swojego egzemplarza umowy?

Zgłoś nam fakt, że chcesz otrzymać kopię Umowy przez formularz kontaktowy, a my prześlemy ją do Ciebie na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Teraz już wiesz jak w prosty sposób zostać naszym klientem! Dołącz już dziś!

Wypełnij formularz lub zadzwoń 122 100 000