Rozliczenia indywidualne

Wiarygodne, czytelne i łatwe do zrozumienia comiesięczne rozliczenia kosztów ciepła

Rozwiązanie dla zarządców, którzy chcą sprostać rosnącym oczekiwaniom mieszkańców nieruchomości w kwestii rozliczeń ciepła

Rozliczenia indywidualne - bloki
Ludzie - rozliczenia indywidualne

Zobacz jakie funkcjonalności i możliwości daje usługa Fortum Rozliczenia Indywidualne:

  • Wiarygodne dane
  • Efektywny serwis walidacyjny
  • Dedykowane rozliczenia
  • Fakturę dostępną od ręki 

Korzyści dla Zarządcy

Operation and maintenance
Eliminujesz nadmiar pracy

w intensywnym okresie corocznych rozliczeń ciepła, dzięki otrzymywaniu comiesięcznych rozliczeń

Flat
Otrzymujesz rozliczenia

całości kosztów ciepła w budynku, łącznie z częściami wspólnymi

Collaboration partners
Upraszczasz obsługę mieszkańców i obniżasz jej koszty,

dzięki elektronicznemu - 24/7 dostępowi, do bieżących oraz przejrzystych danych

IT systems
Zmniejszasz ryzyko

popełnienia błędów, dzięki eliminacji ręcznego rozliczania

Sustainability report
Spełniasz normy prawne

dotyczące informowania mieszkańców o zużytej przez nich energii

Rozliczaj ciepło indywidualnie, w oparciu o rzeczywiste zużycie. Sprostaj oczekiwaniom mieszkańców.

Korzyści dla Mieszkańca

District heating
Comiesięczne rozliczenie

rzeczywistego zużycia ciepła

Fortum tarkka
Przejrzysty i regularny

sposób prezentacji danych rozliczeniowych

Paper pile
Wiesz ile i za co płacisz
Smart solutions
Komfort mieszkania,

dzięki wsparciu nowych technologii

Pikku Juttu
Zmniejszenie emisji CO₂,

dzięki świadomemu zarządzaniu zużyciem

ciepła

Jak to działa?

Rozliczenia indywidualne Fortum  - jak to działa

Cena obejmuje:

  • udostępnienie informacji o rozliczeniu kosztów ciepła dla lokali w formie elektronicznej
  • comiesięczne ustalenie kosztów ciepła z uwzględnieniem informacji o poprawności działania liczników

 

Cena oferty nie obejmuje:

  • Wystawiania korekty w przypadkach niezawinionych przez Fortum
  • Kosztów infrastruktury oraz usług odczytywania danych z liczników
  • Kontaktu bezpośrednio z mieszkańcami – w tym m. in. przekazywania użytkownikom lokali przez aplikację mobilną informacji o rozliczeniach

Dowiedz się więcej i wyślij zapytanie >>

Najczęściej zadawane pytania FAQ

Czy mogę skorzystać z usługi, jeśli Fortum nie jest moim dostawcą ciepła?

Umowę na usługę mogą podpisać klienci, posiadający aktualną umowę kompleksową na dostawę ciepła z Fortum Power And Heat Polska sp. z o.o. Umowa na usługi przesyłowe nie umożliwia zawarcia umowy na usługę Rozliczeń Indywidualnych.

Czy istnieje możliwość rozliczania części wspólnych budynku?

Tak, w ramach usługi dokonywane jest ustalenie wysokości opłat dla budynku, z podziałem na:

  • całkowitą kwotę opłat za ciepło dla części wspólnych budynku oraz
  • ustalone indywidualnie kwoty dla każdego z lokali.
Jakie wymagania techniczne budynku/lokali należy spełnić, aby uruchomić usługę?

Do skorzystania z usługi w zależności od wariantu:

Wariant 1) „Ogrzewanie + CWU”- dla węzła indywidualnego 2-funkcyjnego lub

Wariant 2) „Ciepło ogółem”- węzeł indywidualny 1-funkcyjny/logoterma,

niezbędne jest posiadanie:

  • kompleksowej umowy na ciepło – dotyczy obu wariantów,
  • indywidualnych liczników w każdym lokalu (dla ciepła i ciepłej wody), umożliwiających automatyczny zdalny odczyt:
    •  ciepłomierz i wodomierz ciepłej wody, w wariancie 1. „Ogrzewanie + CWU”,
    • ciepłomierz w wariancie 2. „Ciepło ogółem”,
  • infrastruktury przesyłającej dane odczytowe (w standardzie OMS) co najmniej raz na godzinę dla obu wariantów usługi,
  • liczników na indywidualnym 2-funkcyjnym węźle cieplnym (usługa FM Plus), które umożliwiają rozdzielenie zużycia ciepła na potrzeby C.O. oraz C.W.U - dotyczy wariantu 1. „Ogrzewanie + CWU”
Jak dokumentowane są rozliczenia ciepła dla lokali?

Ustalone koszty ciepła dostarczane są w postaci faktury za ciepło dla całego budynku. Na fakturze znajdują się koszty zmienne dla części wspólnych budynku oraz ustalone koszty ciepła dla poszczególnych lokali. Faktura dostarczana jest w formie elektronicznej. Możliwe jest przekazywanie danych z faktury elektronicznej do systemów zewnętrznych (faktury w postaci plików .xml).

W jakim terminie udostępnione są rozliczenia?

Ustalenie wysokości kosztów ciepła, odbywa się w pierwszych dniach po zakończeniu miesiąca. Dane w postaci faktury dla budynku udostępnione mogą zostać w formie elektronicznej, w aplikacji eBOK Ciepło, maksymalnie do 6-ego dnia roboczego danego miesiąca

Możliwe jest przekazywanie danych z faktury elektronicznej do systemów zewnętrznych (faktury w postaci plików .xml).

Jak często dokonywane jest rozliczenie?

Wysokość kosztów jest ustalana co miesiąc.

Gdzie mogę zobaczyć historię rozliczeń?

Dostęp do informacji o ustalonej wysokości kosztów ciepła wraz z danymi historycznymi możliwy jest całodobowo, przez cały rok w aplikacji eBOK Ciepło, znajdującej się pod adresem Fortum - eBOK.

Dowiedz się więcej o Rozliczeniach Indywidualnych Fortum. Wyślij zapytanie.

W związku z tym, że zbieramy Twoje dane osobowe, informujemy:
    •    Administratorem Twoich danych osobowych jest Fortum Power and Heat Polska Sp. Z o.o. z siedzibą, we Wrocławiu, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem 0000033402.
    •     Twoje dane osobowe przetwarzane będą w celu przetworzenia otrzymanego zgłoszenia oraz realizowania prawnie uzasadnionych interesów Administratora opisanych w Polityce Prywatności.
    •     Masz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

W celu wykonywania swoich praw możesz skontaktować się nami poprzez wypełnienie formularza kontaktowego.
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności.
Wyrażam zgodę, aby Fortum Power and Heat Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Antoniego Słonimskiego 1A, 50-304 Wrocław, przesyłała mi informacje handlowe za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej (zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną). Wiem, że w każdym czasie mam prawo do wycofania swojej zgody.
Wyrażam zgodę, aby Fortum Power and Heat Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Antoniego Słonimskiego 1A, 50-304 Wrocław, przekazywała mi oferty marketingowe przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących, tj. m.in. poprzez rozmowy telefoniczne, wiadomości SMS, MMS, faks (zgodnie z ustawą z dnia 16 lipca 2004r. – Prawo telekomunikacyjne). Wiem, że w każdym czasie mam prawo do wycofania swojej zgody.

Dodatkowe materiały

Jeszcze więcej możliwości od Fortum

Uśmiechnięty mężczyzna zadowolony z usługi Fortum Monitoring Plus

Fortum Monitoring Plus

Szybko i efektywnie rozdzielaj koszty ciepła zużytego na podgrzanie wody i centralne ogrzewanie.

Dowiedz się więcej
Fortum optimum baner z logo

Fortum Optimum

Inteligentne sterowanie ogrzewaniem przynosi wymierne korzyści.

Dowiedz się więcej
Mężczyzna z dokumentami Fortum Monitoring Media

Fortum Monitoring Media

Cyfrowa usługa monitorowania liczników i zużycia mediów dla budynków i mieszkań.

Dowiedz się więcej