Fortum dokonuje zgłoszenia zmiany Sprzedawcy do Operatora na odpowiedniej Platformie Wymianie Informacji, nie wcześniej niż 90 dni i nie później niż 21 dni przed planowaną datą zmiany Sprzedawcy.
Podpisałeś z Fortum Umowę i zastanawiasz się, co dalej? Poniżej znajdziesz kilka najważniejszych informacji.
Faktury wystawiamy po otrzymaniu odczytu od Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Generujemy je w zależności od częstotliwości odczytów licznika, np. co miesiąc, co dwa miesiące, raz na pół roku, raz na rok.
Nie, gdyż odczyty inkasenckie prądu i gazu dokonywane są zazwyczaj w innych terminach.
Jest to dokument, który wystawiamy Ci, gdy posiadasz półroczny lub roczny odczyt licznika. Dokument generowany jest z góry za cały rok. Kwota wyliczona jest na podstawie Twojej deklaracji rocznego zużycia w umowie, a wartość harmonogramu płatna jest do 15 dnia każdego miesiąca. Szacunkowe dane pomiarowe zostaną skorygowane fakturą, opartą o rzeczywiste zużycie energii elektrycznej/paliwa gazowego, niezwłocznie po dokonanym odczycie licznika.
Przykład: Posiadasz półroczny okres rozliczeniowy, a to znaczy, że raz na pół roku przychodzi inkasent spisać Twój licznik. Według rzeczywistego zużycia kwota, jaką otrzymasz na fakturze będzie wynosiła 400zł. Do tej pory opłacałeś co miesiąc harmonogramy na kwotę 50zł, co daje łączną sumę 300zł. Na fakturze rozliczeniowej będzie widniała kwota do zapłaty 100zł, ponieważ rozliczone zostaną na niej dotychczasowe zaliczki.
Jeżeli uważasz, że Twoja miesięczna płatność wynikająca z harmonogramu jest za wysoka, istnieje możliwość zmiany deklarowanego zużycia. Jeżeli natomiast uważasz, że kwota harmonogramu jest zaniżona, nie ma problemu abyś wpłacał większe kwoty co miesiąc, gdyż wskazany numer rachunku bankowego na fakturze jest wyłącznie Twoim numerem. Po otrzymaniu odczytu licznika system automatycznie rozliczy wpłacone kwoty z faktycznym zużyciem.
Wystarczy, że zgłosisz się do Fortum rejestrując się na portalu eBOK lub przez formularz kontaktowy. W swoim zgłoszeniu podaj miesięczną kwotę harmonogramu bądź miesięczne zużycie prądu/gazu w kWh.
Zastanawiasz się, co oznaczają poszczególne pozycje na fakturze?
Sprawdź szczegółowe wyjaśnienie elementów składowych!
Nowa wersja eBOK-a i aplikacji mobilnej Moje Fortum już dostępna! Sprawdź i pobierz instrukcję, którą dla Ciebie przygotowaliśmy.
Chcesz mieć nieograniczony i szybki dostęp do swojej Umowy? Pobierz i sprawdź naszą aplikację mobilną!
Korzystaj z najtańszych cen w danym czasie podążając za bieżącymi cenami na rynku hurtowym.
Korzystaj z najtańszych cen w danym czasie podążając za bieżącymi cenami na rynku hurtowym.
Zielona energia nie musi być droga - sprawdź ofertę eko energii w Twoim domu.
Gaz za 0 zł przez 3 miesiące w taryfie W-1.
Doładowuj licznik dowolną kwotą przez aplikację, płać tylko za to, co zużyłeś.
Pakiety opieki medycznej od Grupy LUX MED, sprawdź korzyści i wybierz pakiet dla siebie.