Jestem Klientem Fortum

Podpisałeś z Fortum Umowę i zastanawiasz się, co dalej? Poniżej znajdziesz kilka najważniejszych informacji.

 Fortum dokonuje zgłoszenia zmiany Sprzedawcy do Operatora na odpowiedniej Platformie Wymianie Informacji, nie wcześniej niż 90 dni i nie później niż 21 dni przed planowaną datą zmiany Sprzedawcy.

jestem klientem fortum infografika

 

Sposoby rozliczania

Kiedy jest wystawiana faktura?

Faktury wystawiamy po otrzymaniu odczytu od Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Generujemy je w zależności od częstotliwości odczytów licznika, np. co miesiąc, co dwa miesiące, raz na pół roku, raz na rok.

 

Czy mogę mieć jedną fakturę za prąd i gaz?

Nie, gdyż odczyty inkasenckie prądu i gazu dokonywane są zazwyczaj w innych terminach.

Co to jest harmonogram płatności?

Jest to dokument, który wystawiamy Ci, gdy posiadasz półroczny lub roczny odczyt licznika. Dokument generowany jest z góry za cały rok. Kwota wyliczona jest na podstawie Twojej deklaracji rocznego zużycia w umowie, a wartość harmonogramu płatna jest do 15 dnia każdego miesiąca. Szacunkowe dane pomiarowe zostaną skorygowane fakturą, opartą o rzeczywiste zużycie energii elektrycznej/paliwa gazowego, niezwłocznie po dokonanym odczycie licznika. 

Przykład: Posiadasz półroczny okres rozliczeniowy, a to znaczy, że raz na pół roku przychodzi inkasent spisać Twój licznik. Według rzeczywistego zużycia kwota, jaką otrzymasz na fakturze będzie wynosiła 400zł. Do tej pory opłacałeś co miesiąc harmonogramy na kwotę 50zł, co daje łączną sumę 300zł. Na fakturze rozliczeniowej będzie widniała kwota do zapłaty 100zł, ponieważ rozliczone zostaną na niej dotychczasowe zaliczki. 

Czy mogę zmienić wysokość harmonogramu?

Jeżeli uważasz, że Twoja miesięczna płatność wynikająca z harmonogramu jest za wysoka, istnieje możliwość zmiany deklarowanego zużycia. Jeżeli natomiast uważasz, że kwota harmonogramu jest zaniżona, nie ma problemu abyś wpłacał większe kwoty co miesiąc, gdyż wskazany numer rachunku bankowego na fakturze jest wyłącznie Twoim numerem. Po otrzymaniu odczytu licznika system automatycznie rozliczy wpłacone kwoty z faktycznym zużyciem. 

Wystarczy, że zgłosisz się do Fortum rejestrując się na portalu eBOK lub przez formularz kontaktowy. W swoim zgłoszeniu podaj miesięczną kwotę harmonogramu bądź miesięczne zużycie prądu/gazu w kWh. 

instrukcja jak czytać fakturę od fortum

Jak korzystać z eBOK-a?

Nowa wersja eBOK-a i aplikacji mobilnej Moje Fortum już dostępna! Sprawdź i pobierz instrukcję, którą dla Ciebie przygotowaliśmy.

Dowiedz się więcej

Poznaj Moje Fortum

Chcesz mieć nieograniczony i szybki dostęp do swojej Umowy? Pobierz i sprawdź naszą aplikację mobilną!

Dowiedz się więcej

Masz pytania związane z Twoją Umową? Wypełnij poniższy formularz.

Status Klienta

Dane Kontaktowe

Wyrażam zgodę, aby Fortum Marketing and Sales Polska S.A. z siedzibą w Gdańsku (ul. Heweliusza 9, 80-890 Gdańsk) przesyłała mi informacje handlowe za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej (zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną). Wiem, że w każdym czasie mam prawo do wycofania swojej zgody
Wyrażam zgodę, aby Fortum Marketing and Sales Polska S.A. z siedzibą w Gdańsku (ul. Heweliusza 9, 80-890 Gdańsk) przekazywała mi oferty marketingowe przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących, tj. m.in. poprzez rozmowy telefoniczne, wiadomości SMS, MMS, faks (zgodnie z ustawą z dnia 16 lipca 2004r. – Prawo telekomunikacyjne). Wiem, że w każdym czasie mam prawo do wycofania swojej zgody.
Administratorem moich danych osobowych jest Fortum Marketing and Sales Polska S.A. siedzibą w Gdańsku, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem 0000378299.
Moje dane osobowe przetwarzane będą w celu przedstawienia oferty oraz realizowania prawnie uzasadnionych interesów Administratora opisanych w Polityce Prywatności.
Mam prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
W celu wykonywania swoich praw mogę skontaktować się z Administratorem poprzez wypełnienie zgłoszenia dotyczącego danych osobowych.
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności.