
Proces zmiany sprzedawcy na Fortum jest niezwykle prosty. Wystarczy, że podpiszesz z nami umowę i udzielisz nam pełnomocnictwa, a wszystkim zajmiemy się za Ciebie.
Po pozytywnym zweryfikowaniu dokumentów rozpoczynamy proces przejścia do Fortum. Wypowiadamy umowę obecnemu Sprzedawcy zgodnie z okresem wypowiedzenia Twojej dotychczasowej Umowy. Jest on różny w zależności od Sprzedawcy. Staramy się zawsze procesować na najszybszy możliwy termin.
Nie, proces zmiany Sprzedawcy jest całkowicie bezpłatny.
Faktury od poprzedniego Sprzedawcy opłacasz do dnia zmiany na Fortum. Proszę sprawdź, za jaki przedział czasowy jest wystawiona faktura od poprzedniego Sprzedawcy. Operator ma około 5 dni na dokonanie odczytu końcowego licznika, na podstawie którego otrzymasz fakturę końcową, rozliczającą dotychczasową współpracę. W przypadku, gdy posiadasz faktury szacunkowe lub rzeczywiste za przedział czasowy do dnia zmiany na Fortum opłacasz je u byłego Sprzedawcy, natomiast jeśli są to dokumenty finansowe za przedział czasowy po przejściu do Fortum – nie opłacaj ich, tylko złóż reklamację do byłego Sprzedawcy, który wystawi stosowną fakturę korygującą.
Pierwszą fakturę rzeczywistą wystawimy, kiedy Operator przekaże nam Twój stan licznika. Z reguły jest to okres 3 tygodni po dokonanym odczycie. W przypadku, gdy masz odczyt rzeczywisty 1 albo 2 razy w roku, wystawimy Ci harmonogram płatności (miesięczne zaliczki na podstawie Twojej deklaracji zużycia).
Chcesz się dowiedzieć więcej, zapraszamy do Bazy Wiedzy na temat Płatności i rozliczenia.
Od dnia zmiany Twój poprzedni Sprzedawca musi w przeciągu 5 dni spisać licznik i wysłać Ci do 40 dni fakturę rozliczającą kończącą współpracę. My również otrzymujemy ten stan licznika, aby od niego liczyć Twoje zużycie. Licznik dalej spisywać będzie ta sama firma, czyli Operator.
Zgłoś nam fakt, że chcesz otrzymać kopię Umowy przez formularz kontaktowy, a my prześlemy ją do Ciebie na adres e-mail, wskazany w zgłoszeniu.