Continue

komunikat prasowy

Modernizacja węzłów cieplnych Fortum - większa niezawodność i innowacyjne usługi

Mon, 02/10/2014 - 00:00

Jak pokazały wyniki konsultacji z klientami sieci Fortum, stałe podnoszenie standardów w zakresie niezawodności oraz jakości usług są najczęściej wymienianymi spośród czynników decydujących o pozytywnej ocenie dostawcy ciepła. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, spółka podjęła decyzję o wdrożeniu kompleksowego procesu modernizacji należących do niej węzłów cieplnych. W jego ramach spółka będzie stopniowo wymieniać oprzyrządowanie węzłów na osprzęt najnowszej generacji, na bazie którego zamierza zbudować portfolio innowacyjnych usług. W 350-400 węzłach zostaną zainstalowane urządzenia do automatycznego uzupełniania ubytków wody w instalacji wewnętrznej. To trzykrotnie więcej niż w roku 2013. Trzykrotnie wzrosną też nakłady na przebudowy i ulepszenia węzłów cieplnych – w bieżącym roku wyniosą ponad 6,7 miliona zł. Dzięki modernizacji infrastruktury w przyszłości klienci będą też mogli na bieżąco kontrolować parametry eksploatacyjne za pośrednictwem komputera czy urządzenia mobilnego.

„Doskonale rozumiemy, że ciągłe podnoszenie jakości świadczonych usług i atrakcyjności oferty jest niezbędnym warunkiem rozwoju. Jesteśmy przekonani, że Klienci docenią nasze starania w tym zakresie. Dzięki modernizacji węzłów będziemy mogli zapewnić Klientom większą niezawodność usług  ” – powiedział Tomasz Śmilgiewicz, dyrektor sprzedaży, Fortum.

Pierwszym etapem w realizacji programu będzie przejęcie przez nowo utworzony dział Fortum pełnego nadzoru nad węzłami cieplnymi, sprawowanego dotychczas przez firmę zewnętrzną. W nowym modelu Fortum będzie bezpośrednio odpowiadać za konserwację i modernizację węzłów zlecając podwykonawcom wybrane czynności serwisowe. Przeprowadzenie procesu tzw. insourcingu pozwoli spółce na zwiększenie kontroli nad stanem technicznym urządzeń, wdrożenie i zestandaryzowanie  ścisłych procedur serwisowych, a także bliższy kontakt z klientem.  Długoterminowym efektem zmian będzie jeszcze większa niezawodność węzłów i ograniczenie liczby zakłóceń w dostawach ciepła dla Wrocławia oraz optymalizacja zużycia ciepła.

„Z punktu widzenia klienta końcowego przejęcie przez Fortum nadzoru nad serwisem węzłów to bardzo dobra informacja. Przy utrzymaniu stałej ceny usług, pozwoli na zwiększenie niezawodności dostaw oraz dalszą poprawę jakości obsługi” – powiedział Jacek Kludacz, prezes zarządu spółdzielni Mieszkaniowej Piast we Wrocławiu.

Już w tej chwili Fortum prowadzi rekrutację do nowo utworzonego działu. W najbliższych miesiącach na drodze przetargu wybierze firmę, której zleci wykonywanie czynności serwisowych. Do udziału w postępowaniu przetargowym zostaną zaproszone lokalne firmy specjalizujące się w tym obszarze z uwzględnieniem dotychczasowego wykonawcy tych usług. Zmiana  sposobu serwisowania węzłów odbędzie się w okresie lata czyli poza sezonem grzewczym i pozwoli na wypracowanie właściwych procedur przed kolejnym sezonem grzewczym.

Dalszych informacji udziela:

Jacek Ławrecki

Rzecznik prasowy
Fortum Power and Heat Polska
tel:+48 662 183 746
[email protected]