FORTUM MÓJ DOM

AU16
Przejrzyste koszty

F1
Płatność za faktyczne zużycie

I1
Realne oszczędności dla Ciebie

JUŻ KORZYSTASZ Z USŁUGI FORTUM MÓJ DOM

Mieszkasz przy ul. Małopanewskiej? Gratulujemy! Jesteś jedną z pierwszych osób w Polsce korzystających z usługi Fortum Mój Dom. Dzięki usłudze Fortum Mój Dom każdego miesiąca rozliczasz się za realne zużycie. Bez ryczałtów. Z przejrzystym podziałem na koszty w mieszkaniu i koszty wspólne.

TWÓJ DOSTĘP DO APLIKACJI MOJE FORTUM

Razem z usługą Fortum Mój Dom otrzymujesz dostęp do aplikacji Moje Fortum. Umożliwia ona korzystanie między innymi z ekorozliczeń.

Zobacz, co zrobi dla Ciebie Moje Fortum:

checkmark Created with Sketch.

Przypomni o ważnych terminach

checkmark Created with Sketch.

Pokaże szczegóły comiesięcznych rozliczeń

checkmark Created with Sketch.

Przechowa dokumenty gotowe do pobrania w każdej chwili

checkmark Created with Sketch.

Ułatwi dokonywanie przelewów

checkmark Created with Sketch.

Poinformuje o możliwych przerwach w dostawach

checkmark Created with Sketch.

Powiadomi Cię o pogodzie i stanie powietrza w Twojej okolicy

Porównaj cenę standardową i promocyjną cenę z ekorozliczeniem.

CS6
Cena standardowa:

11,70 zł + VAT

CS5
Cena z ekorozliczeniem:

5,70 zł +VAT na stałe!

PORÓWNAJ FORTUM MÓJ DOM I ZWYKŁE ZASADY ROZLICZEŃ

Fortum Mój Dom

  • Rozliczasz się za comiesięczne, tylko realne zużycie.

  • Jesteś na bieżąco z kosztami ogrzewania i ciepłej wody.

  • Wiesz, ile płacisz za część wspólną budynku.

  • Gdy nie korzystasz z ogrzewania i ciepłej wody, nie płacisz za zużycie.

Zwykłe zasady rozliczeń centralnego ogrzewania i ciepłej wody

  • Co miesiąc płacisz ryczałt, czyli tzw. średnią roczną.

  • Zużycie budynku w przeliczeniu na metr kwadratowy.

  • O faktycznych kosztach dowiadujesz się dopiero w zestawieniu rocznym.

  • Nie wiesz, ile płacisz za część wspólną budynku.

  • Gdy nie korzystasz, wciąż płacisz ryczałt.

CHCESZ ZAOSZCZĘDZIĆ JESZCZE WIĘCEJ NA OGRZEWANIU?

Stosuj się do kilku prostych wskazówek, a rachunki będą jeszcze niższe.

1

Czekasz na wyschnięcie ścian i zwiększasz moc grzania kaloryferów?
Pamiętaj, nagłe zwiększanie temperatury w pomieszczeniu wpływa na wyższe rachunki za ciepło.
Chcąc obniżyć koszty ogrzewania, pozwól wyschnąć farbie naturalnie.

img

Wietrzysz mieszkanie, żeby pozbyć się zapachu materiałów budowlanych?
Zakręć na ten czas kaloryfery. Pamiętaj, obniżenie temperatury w pomieszczeniu powoduje zwiększenie mocy grzania, a to wpływa na wyższe rachunki za ciepło.

img

Wietrz intensywnie, ale krótko.
Zamiast uchylania okien, otwieraj je na oścież na kilka minut.
Mieszkanie nie będzie wyziębione, a pojawi się w nim świeże powietrze.

img

Nie zakrywaj grzejników!
Wszelkie przedmioty, które znajdują się w pobliżu kaloryfera,
tworzą barierę dla ciepła i utrudniają jego cyrkulację.

img

Planujesz wyjazd i nikogo nie będzie w mieszkaniu?
Wyłącz grzejniki lub zmniejsz moc grzania.

07_ic

Korzystaj z „naturalnego ogrzewania”!
W słoneczne dni odsłoń firanki i zasłony.
Pozwól, by promienie słoneczne dostały się do Twojego mieszkania.

04

Zadbaj o temperaturę części wspólnych.
Gdy wchodząc do bloku, czujesz uderzające ciepło – przykręć kaloryfer.
Gdy widzisz otwarte okno – zamknij je.

 

Pamiętaj, że zużycie ciepła możesz na bieżąco monitorować w aplikacji Moje Fortum.

Zobacz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Jak pobrać aplikację Moje Fortum?

Aplikacja Moje Fortum jest dostępna do pobrania ze sklepów z aplikacjami Google Play oraz Apple AppStore. Wpisując frazę „Moje Fortum” w polu wyszukiwania we wspomnianych sklepach, możesz bezpłatnie pobrać aplikację na swój smartfon.

Nie widzę kafelków opisanych w materiałach Fortum.

Kafelki opisane w przekazanym materiale widoczne są tylko po poprawnym logowaniu w aplikacji mobilnej Moje Fortum na smartfonie. Nie ma możliwości uruchomienia aplikacji w przeglądarce. Jeśli po zalogowaniu do aplikacji na smartfonie dalej masz ten problem skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta Fortum [email protected]

Jeśli możesz przygotuj następujące informacje :

               - numer wersji aplikacji Moje Fortum (dostępny w stopce ekranu logowania)

               - model Twojego telefonu

               - wersję systemu operacyjnego

               - godzinę logowania do aplikacji.

Gdzie mogę znaleźć dokumenty rozliczeniowe?

W chwili obecnej swoje dokumenty rozliczeniowe(rachunki za ciepło) znajdziesz w aplikacji mobilnej (na smartfony) Moje Fortum.

Dlaczego rozliczenie ciepła jest przesyłane przez Fortum?

Fortum realizuje usługę comiesięcznego rozliczenia kosztów ciepła dostarczonego do budynków przy ul. Małopanewskiej bazującego na indywidualnych odczytach z urządzeń pomiarowych na podstawie Umowy podpisanej z Developerem.

W jaki sposób będę rozliczany za ciepło?

Sposób prowadzenia rozliczania za ciepło jest opisany w Regulaminie, który otrzymali Państwo przy odbiorze mieszkania. Regulamin ten jest również dostępny u Zarządcy budynku. Rozliczeniu podlega:

  1. Koszt ciepła zużytego bezpośrednio w lokalu – ustalany na podstawie wskazań indywidualnych urządzeń pomiarowych (licznika ciepła i wodomierza)

  2. Koszt ciepła przeznaczonego na ogrzewanie części wspólnych nieruchomości i utrzymanie stałej temperatury ciepłej wody użytkowej – ustalany jako różnica pomiędzy wskazaniami głównych liczników ciepła, a sumą wskazań indywidualnych urządzeń pomiarowych. Podział kosztów ciepła wspólnego na poszczególne lokale jest dokonywany na podstawie udziału powierzchni lokalu w powierzchni budynku.

  3. Opłata za moc zamówioną – która jest dzielona na poszczególne lokale proporcjonalnie do powierzchni lokalu.

  4. Opłata za nośnik ciepła służący do uzupełniania instalacji grzewczej – dzielona proporcjonalnie do powierzchni lokalu.

  5. Opłata za rozliczenie.

Jak jest dokumentowane rozliczenie ciepła?

Fortum wystawia Dokument rozliczeniowy wskazujący koszt ciepła zużytego w lokalu, koszt ciepła wspólnego oraz opłaty stałe przypisane do lokalu na zasadach określonych w Regulaminie rozliczania kosztów ciepła.

Dlaczego dokument rozliczeniowy nie jest fakturą VAT?

Dokument rozliczeniowy wskazuje tylko obciążenie poszczególnych lokali kosztami jakie pokrywa Zarządca nieruchomości na podstawie umowy jaka jest zawarta z Fortum na dostawę ciepła do obiektu jako całości. Fortum nie ma możliwości dostarczania ciepła indywidualnie do Waszych mieszkań. Stroną umowy z Fortum jest zarządca a nie poszczególni lokatorzy.

Jak często będę otrzymywać rachunki?

Dokumenty rozliczeniowe, obejmujące poprzedni miesiąc są wystawiane, na podstawie rzeczywistego zużycia ciepła, jeden raz w miesiącu i udostępniane w aplikacji do 5 dnia roboczego miesiąca.

Chcę widzieć cały dokument rozliczeniowy w aplikacji – teraz widzę kwoty.

Z poziomu aplikacji widoczna jest lista dokumentów wystawionych dla Twojego mieszkania. Po kliknięciu w każdy z dokumentów pojawia się dodatkowe menu z kilkoma możliwościami - za pomocą opcji „Otwórz” obraz dokumentu zostanie w całości wyświetlony na ekranie.

Nie chcę być rozliczany na podstawie licznika, wolę prognozę na rok.

Dzięki takiemu rozwiązaniu płacisz tylko za to co zostanie zużyte i nie jesteś zaskakiwany jednorazowymi dopłatami za cały rok, które czasami potrafią być znaczące. Zasady rozliczania kosztów dostarczonego ciepła zostały określone w Regulaminie Zarządcy.

Jakie jest saldo moich wpłat?

Fortum prowadzi rozliczanie kosztów ciepła dostarczonego do budynku. Oznacza to, że dokonujemy odczytów urządzeń pomiarowych, oraz wystawiamy i udostępniamy Dokumenty Rozliczeniowe określające wielkość zużycie ciepła i ciepłej wody oraz kwoty do zapłaty. Kwoty są przez Państwa wpłacane na konto Zarządcy budynku, który prowadzi rozliczenia wpłat i należności. W sprawie ustalenia salda należy zwrócić się do niego.

Zmieniłem adres mailowy – co mam zrobić?

Wszelkie informacje o zmianach danych adresowych należy składać do Zarządcy budynku, który jest Administratorem Państwa danych osobowych i który będzie przesyłał aktualizację danych do naszej firmy. 

Jaka jest kwota mojego rachunku?

Kwota do zapłaty jest określona w wystawionym dokumencie rozliczeniowym, który jest widoczny w aplikacji Moje Fortum.

Czy aplikacja jest jedynym miejscem gdzie zobaczę dokument?

Jeżeli została wybrana opcja dostarczania dokumentu rozliczeniowego „eko – rozlicznie”  dokument będzie dostępny wyłącznie w aplikacji Moje Fortum.

Czy mogę otrzymywać rozliczenie pocztą a nie przez aplikację?

Tak – istnieje taka możliwość. Wolę otrzymywania dokumentu rozliczeniowego w wersji papierowej poprzez Pocztę Polską należy zgłosić Zarządcy budynku, który taką informację przekaże do nas w ustalony sposób. Niestety w takim wypadku nie uzyskają Państwo upustu na usługę rozliczenia w wysokości 6zł, która obecnie jest Państwu udzielana.

Mam stary telefon – nie mogę mieć aplikacji w telefonie?

Dla klientów, którzy nie mają możliwości instalacji aplikacji mobilnej Moje Fortum przewidzieliśmy możliwość przesyłania dokumentu rozliczeniowego w formie tradycyjnej, za pomocą listu.