FORTUM MÓJ DOM

Fortum Mój Dom

Fortum as an investment
Przejrzyste koszty
Reliable
Płatność za faktyczne zużycie
Home insurance
Realne oszczędności dla Ciebie

Już od maja możesz korzystać z nowych funkcjonalności w aplikacji Moje Fortum

Czy wiesz, że monitorowanie zużycia energii może wpłynąć na zmniejszenie jej zużycia – nawet o kilkanaście procent?


W ramach usługi Mój Dom masz dostęp do aplikacji Moje Fortum, a wraz z nią do coraz to nowszych funkcjonalności. Sprawdź więcej poniżej.

Monitoring liczników, porównanie zużycia ciepła i ostrzeżenia o zużyciu


Sprawdź stan licznika ciepła i ciepłej wody, gdziekolwiek i kiedykolwiek tego potrzebujesz.
Odczyty są aktualizowane co 24 h, od poniedziałku do piątku.

 

Dowiedz się, czy nie zużywasz więcej ciepła na ogrzewanie niż Twoi sąsiedzi.
Dane są aktualizowane co poniedziałek.
Otrzymujesz powiadomienia, jeśli przekroczysz średnią zużycia w swoim budynku.


 

TWÓJ DOSTĘP DO APLIKACJI MOJE FORTUM

Razem z usługą Fortum Mój Dom otrzymujesz dostęp do aplikacji Moje Fortum. Umożliwia ona korzystanie między innymi z ekorozliczeń.

Instrukcja instalacji aplikacji Moje Fortum

Dla Twojego bezpieczeństwa przygotowaliśmy szczegółowy proces instalacji aplikacji Moje Fortum. Zapoznaj się z instrukcją.

Zobacz instrukcję >

Zobacz, co zrobi dla Ciebie Moje Fortum:

  • Check Przypomni o ważnych terminach
  • Check Pokaże szczegóły comiesięcznych rozliczeń
  • Check Przechowa dokumenty gotowe do pobrania w każdej chwili
  • Check Ułatwi dokonywanie przelewów
  • Check Poinformuje o możliwych przerwach w dostawach
  • Check Powiadomi Cię o pogodzie i stanie powietrza w Twojej okolicy

Zobacz, jak wygląda rozliczenie

Przyjrzyj się przykładowemu rozliczeniu z usługą Fortum Mój Dom. Sprawdź dokładnie, skąd biorą się koszty w Twoim domu.

Rozliczenie z instrukcją

PORÓWNAJ FORTUM MÓJ DOM I ZWYKŁE ZASADY ROZLICZEŃ

Fortum Mój Dom
Chevron down
  • Rozliczasz się za comiesięczne, tylko realne zużycie.
  • Jesteś na bieżąco z kosztami ogrzewania i ciepłej wody.
  • Wiesz, ile płacisz za część wspólną budynku.
  • Gdy nie korzystasz z ogrzewania i ciepłej wody, nie płacisz za zużycie.
Zwykłe zasady rozliczeń centralnego ogrzewania i ciepłej wody
Chevron down
  • Co miesiąc płacisz ryczałt, czyli tzw. średnią roczną.
  • Zużycie budynku w przeliczeniu na metr kwadratowy.
  • O faktycznych kosztach dowiadujesz się dopiero w zestawieniu rocznym.
  • Nie wiesz, ile płacisz za część wspólną budynku.
  • Gdy nie korzystasz, wciąż płacisz ryczałt.

CHCESZ ZAOSZCZĘDZIĆ JESZCZE WIĘCEJ NA OGRZEWANIU?

Stosuj się do kilku prostych wskazówek, a rachunki będą jeszcze niższe.

Czekasz na wyschnięcie ścian i zwiększasz moc grzania kaloryferów?
Pamiętaj, nagłe zwiększanie temperatury w pomieszczeniu wpływa na wyższe rachunki za ciepło.
Chcąc obniżyć koszty ogrzewania, pozwól wyschnąć farbie naturalnie.

Wietrzysz mieszkanie, żeby pozbyć się zapachu materiałów budowlanych?
Zakręć na ten czas kaloryfery. Pamiętaj, obniżenie temperatury w pomieszczeniu powoduje zwiększenie mocy grzania, a to wpływa na wyższe rachunki za ciepło.

 

Wietrz intensywnie, ale krótko.
Zamiast uchylania okien, otwieraj je na oścież na kilka minut.
Mieszkanie nie będzie wyziębione, a pojawi się w nim świeże powietrze.

Nie zakrywaj grzejników!
Wszelkie przedmioty, które znajdują się w pobliżu kaloryfera,
tworzą barierę dla ciepła i utrudniają jego cyrkulację.

 

 

Planujesz wyjazd i nikogo nie będzie w mieszkaniu?
Wyłącz grzejniki lub zmniejsz moc grzania.

 

 

 

Korzystaj z „naturalnego ogrzewania”!
W słoneczne dni odsłoń firanki i zasłony.
Pozwól, by promienie słoneczne dostały się do Twojego mieszkania.

Zadbaj o temperaturę części wspólnych.
Gdy wchodząc do bloku, czujesz uderzające ciepło – przykręć kaloryfer.
Gdy widzisz otwarte okno – zamknij je.

 

Pamiętaj, że zużycie ciepła możesz na bieżąco monitorować w aplikacji Moje Fortum.

Zobacz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Jak pobrać aplikację Moje Fortum?
Chevron down

Aplikacja Moje Fortum jest dostępna do pobrania ze sklepów z aplikacjami Google Play oraz Apple AppStore. Wpisując frazę „Moje Fortum” w polu wyszukiwania we wspomnianych sklepach, możesz bezpłatnie pobrać aplikację na swój smartfon.

Nie widzę kafelków opisanych w materiałach Fortum.
Chevron down

Kafelki opisane w przekazanym materiale widoczne są tylko po poprawnym logowaniu w aplikacji mobilnej Moje Fortum na smartfonie. Nie ma możliwości uruchomienia aplikacji w przeglądarce. Jeśli po zalogowaniu do aplikacji na smartfonie dalej masz ten problem skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta Fortum mojdom [małpa] fortum [kropka] com

Jeśli możesz przygotuj następujące informacje :

  • numer wersji aplikacji Moje Fortum (dostępny w stopce ekranu logowania)
  • model Twojego telefonu
  • wersję systemu operacyjnego
  • godzinę logowania do aplikacji.
Gdzie mogę znaleźć dokumenty rozliczeniowe?
Chevron down

W chwili obecnej swoje dokumenty rozliczeniowe(rachunki za ciepło) znajdziesz w aplikacji mobilnej (na smartfony) Moje Fortum.

Dlaczego rozliczenie ciepła jest przesyłane przez Fortum?
Chevron down

Fortum realizuje usługę comiesięcznego rozliczenia kosztów ciepła dostarczonego do budynków przy ul. Małopanewskiej bazującego na indywidualnych odczytach z urządzeń pomiarowych na podstawie Umowy podpisanej z Developerem.

W jaki sposób będę rozliczany za ciepło?
Chevron down

Sposób prowadzenia rozliczania za ciepło jest opisany w Regulaminie, który otrzymali Państwo przy odbiorze mieszkania. Regulamin ten jest również dostępny u Zarządcy budynku. Rozliczeniu podlega:

  1. Koszt ciepła zużytego bezpośrednio w lokalu – ustalany na podstawie wskazań indywidualnych urządzeń pomiarowych (licznika ciepła i wodomierza)
  2. Koszt ciepła przeznaczonego na ogrzewanie części wspólnych nieruchomości i utrzymanie stałej temperatury ciepłej wody użytkowej – ustalany jako różnica pomiędzy wskazaniami głównych liczników ciepła, a sumą wskazań indywidualnych urządzeń pomiarowych. Podział kosztów ciepła wspólnego na poszczególne lokale jest dokonywany na podstawie udziału powierzchni lokalu w powierzchni budynku.
  3. Opłata za moc zamówioną – która jest dzielona na poszczególne lokale proporcjonalnie do powierzchni lokalu.
  4. Opłata za nośnik ciepła służący do uzupełniania instalacji grzewczej – dzielona proporcjonalnie do powierzchni lokalu.
  5. Opłata za rozliczenie.
Jak jest dokumentowane rozliczenie ciepła?
Chevron down

Fortum wystawia Dokument rozliczeniowy wskazujący koszt ciepła zużytego w lokalu, koszt ciepła wspólnego oraz opłaty stałe przypisane do lokalu na zasadach określonych w Regulaminie rozliczania kosztów ciepła.

Dlaczego dokument rozliczeniowy nie jest fakturą VAT?
Chevron down

Dokument rozliczeniowy wskazuje tylko obciążenie poszczególnych lokali kosztami jakie pokrywa Zarządca nieruchomości na podstawie umowy jaka jest zawarta z Fortum na dostawę ciepła do obiektu jako całości. Fortum nie ma możliwości dostarczania ciepła indywidualnie do Waszych mieszkań. Stroną umowy z Fortum jest zarządca a nie poszczególni lokatorzy.

Jak często będę otrzymywać rachunki?
Chevron down

Dokumenty rozliczeniowe, obejmujące poprzedni miesiąc są wystawiane, na podstawie rzeczywistego zużycia ciepła, jeden raz w miesiącu i udostępniane w aplikacji do 5 dnia roboczego miesiąca.

Chcę widzieć cały dokument rozliczeniowy w aplikacji – teraz widzę kwoty.
Chevron down

Z poziomu aplikacji widoczna jest lista dokumentów wystawionych dla Twojego mieszkania. Po kliknięciu w każdy z dokumentów pojawia się dodatkowe menu z kilkoma możliwościami - za pomocą opcji „Otwórz” obraz dokumentu zostanie w całości wyświetlony na ekranie.

Nie chcę być rozliczany na podstawie licznika, wolę prognozę na rok.
Chevron down

Dzięki takiemu rozwiązaniu płacisz tylko za to co zostanie zużyte i nie jesteś zaskakiwany jednorazowymi dopłatami za cały rok, które czasami potrafią być znaczące. Zasady rozliczania kosztów dostarczonego ciepła zostały określone w Regulaminie Zarządcy.

Jakie jest saldo moich wpłat?
Chevron down

Fortum prowadzi rozliczanie kosztów ciepła dostarczonego do budynku. Oznacza to, że dokonujemy odczytów urządzeń pomiarowych, oraz wystawiamy i udostępniamy Dokumenty Rozliczeniowe określające wielkość zużycie ciepła i ciepłej wody oraz kwoty do zapłaty. Kwoty są przez Państwa wpłacane na konto Zarządcy budynku, który prowadzi rozliczenia wpłat i należności. W sprawie ustalenia salda należy zwrócić się do niego.

Zmieniłem adres mailowy – co mam zrobić?
Chevron down

Wszelkie informacje o zmianach danych adresowych należy składać do Zarządcy budynku, który jest Administratorem Państwa danych osobowych i który będzie przesyłał aktualizację danych do naszej firmy.

Jaka jest kwota mojego rachunku?
Chevron down

Kwota do zapłaty jest określona w wystawionym dokumencie rozliczeniowym, który jest widoczny w aplikacji Moje Fortum.

Czy aplikacja jest jedynym miejscem gdzie zobaczę dokument?
Chevron down

Jeżeli została wybrana opcja dostarczania dokumentu rozliczeniowego „eko – rozlicznie” dokument będzie dostępny wyłącznie w aplikacji Moje Fortum.

Czy mogę otrzymywać rozliczenie pocztą a nie przez aplikację?
Chevron down

Tak – istnieje taka możliwość. Wolę otrzymywania dokumentu rozliczeniowego w wersji papierowej poprzez Pocztę Polską należy zgłosić Zarządcy budynku, który taką informację przekaże do nas w ustalony sposób. Niestety w takim wypadku nie uzyskają Państwo upustu na usługę rozliczenia w wysokości 6zł, która obecnie jest Państwu udzielana.

Mam stary telefon – nie mogę mieć aplikacji w telefonie?
Chevron down

Dla klientów, którzy nie mają możliwości instalacji aplikacji mobilnej Moje Fortum przewidzieliśmy możliwość przesyłania dokumentu rozliczeniowego w formie tradycyjnej, za pomocą listu.