Do udziału w przedsięwzięciu organizowanym przez Fortum zgłosiło się ponad 50 zespołów, spośród których do finałowej rywalizacji zakwalifikowano osiem. Podczas odbywającej się w sobotę sesji finałowej uczestnicy doprecyzowywali zgłoszone koncepty, tak aby nadać im kształt i przybliżyć do realizacji w formie proptotypu. Młodzi twórcy zaskoczyli organizatorów kreatywnością i w trakcie swoich prac sprawnie wykorzystywali mechanizmy z obszaru rzeczywistości wirtualnej czy internetu rzeczy, przedstawili również nowe spojrzenie na funkcjonalności aplikacji mobilnych i Blockchainów.
Ostatecznie jury konkursowe zdecydowało się nagrodzić cztery prace. Pierwsza nagroda trafiła do drużyny, odpowiedzialnej za wypracowanie innowacyjnych rozwiązań z zakresu bieżącej obsługi odbiorców energii i gazu. Zwycięski projekt umożliwi automatyzację procesów marketingowych, które zagwarantują klientom szybszy i bardziej dostosowany do ich potrzeb kontakt ze sprzedawcą energii. Pozostałe nagrodzone prace dotyczyły grywalizacji (ang. gamification), rozwiązań wspierających ekologię oraz wykorzystania rzeczywistości wirtualnej w kontroli wydatków związanych z poborem energii. Fortum deklaruje, ze zaprosi wszystkich laureatów do wdrożenia nagrodzonych rozwiązań.
Fortum Hackathon to jeden z pierwszych projektów realizowanych w ramach tak zwanego DesignLab, czyli platformy innowacji i współpracy z otoczeniem biznesu. W jej ramach Fortum chce wspierać rozwój rozwiązań nastawionych na tworzenie wartości dla i we współpracy z klientami.
Dalszych informacji udziela:
Jacek Ławrecki
Rzecznik Prasowy Fortum
tel: +48 662 183 746
jacek [kropka] lawrecki [małpa] fortum [kropka] com