– Aby ograniczyć ingerencję w otoczenie i środowisko naturalne, sieć łącząca Zabrze i Bytom jest prowadzona pod ziemią, a część prac jest wykonywana innowacyjną metodą tak zwanego mikrotunellingu, która pozwala na bezwykopowe układanie rur. Cieszymy się, że budowa pierwszego mikrotunelu już się zakończyła, obecnie przygotowujemy się do realizacji jednego z najbardziej wymagających elementów sieci, czyli około 200-metrowego przewiertu pod Drogą Krajową numer 88 i torami kolejowymi – mówi Kamila Zybura-Pluta, manager projektu z Fortum.
Nowa magistrala zostanie wybudowana w całości z wyprodukowanych w Zabrzu rur preizolowanych, wyposażonych w system wykrywania awarii, co pozwoli na lokalizację wszelkich nieszczelności. Jak dotychczas Fortum zainstalowało już w ziemi ponad 7 kilometrów rur z planowanych 10. Sieć zostanie wykonana w technologii mikrotunellingu również między innymi pod rzeką Bytomką oraz torami tramwajowymi.
Oprócz postępujących prac związanych z budową sieci Fortum rozpoczęło również budowę pompowni na terenie Elektrociepłowni Miechowice w Bytomiu. Będzie ona stanowiła istotny element systemu ciepłowniczego zaplanowanego przez Fortum. Wartość inwestycji szacowana jest na około 10 milionów złotych. Łączna wartość projektu budowy sieci Zabrze-Bytom wyniesie z kolei około 60 milionów złotych.
– Warto podkreślić, że budowa sieci ciepłowniczej łączącej Zabrze i Bytom jest istotnym elementem kompleksowego planu inwestycyjnego Fortum dla śląskich miast. Dzięki naszym inwestycjom, które docelowo przekroczą łącznie miliard złotych, zapewnimy pewne i bezpieczne dostawy ciepła sieciowego do 70 tysięcy gospodarstw domowych. Zgodnie z planem budowa sieci ma się zakończyć w listopadzie 2018 roku, wraz z oddaniem nowej zabrzańskiej elektrociepłowni – dodaje Kamila Zybura-Pluta.
Dalszych informacji udziela:
Jacek Ławrecki
Rzecznik Prasowy Fortum
tel: +48 662 183 746