Co powoduje przerwy w dostawie ciepła?
System zaopatrywania miast w ciepło to skomplikowana infrastruktura. Nad jej sprawnym funkcjonowaniem czuwa na co dzień wielu specjalistów. Kiedy siedzimy w ciepłym pokoju przed telewizorem lub zażywamy gorącej kąpieli, nie zdajemy sobie zazwyczaj sprawy, ile osób czuwa nad tym, by wszystko działało tak sprawnie.
Przerwy w dostawie ciepła do naszych mieszkań mają zwykle dwie główne przyczyny:
- Prace modernizacyjne, które trzeba przeprowadzać, aby cała miejska „tkanka cieplna” funkcjonowała tak jak powinna. Są to często prace planowane z wyprzedzeniem, a więc można się przygotować wcześniej na związane z nimi niedogodności.
- Awarie, które zdarzają się od czasu do czasu i zaskakują mieszkańców. W tym przypadku trudno się na to przygotować, jednak służby techniczne dbają o to, aby usterki były usuwane jak najszybciej, jednocześnie dokładnie informując, kiedy wszystko powinno wrócić do normy.
Mapa wyłączeń sposobem na przygotowanie się na przerwy w dostawie ciepła
We Wrocławiu, Płocku i Częstochowie mieszkańcy mogą liczyć na pomoc, dzięki której przygotują się na planowane przerwy w dostawie ciepła, a także szybko dowiedzą się o awarii lub sami ją zgłoszą. Jest to mapa wyłączeń - pozwalająca na bieżące sprawdzanie dostaw ciepła na danym terenie. Mapa, w pełni interaktywna, jest udostępniona dla wszystkich klientów Fortum.
Gdzie znaleźć mapę wyłączeń Fortum i jak ona działa?
Interaktywną mapę wyłączeń możesz znaleźć na stronie internetowej (http://formularz.fortum.pl/wylaczenia).
Po wejściu, wybierz miasto i sprawdź, na jakich ulicach, w jakich dniach oraz w których godzinach, przewidziane są prace powodujące zakłócenia w dostawach ciepła. O ile łatwiej jest, kiedy możemy się do takiej przerwy przygotować! Na mapie znajdują się również wyłączenia bieżące, dzięki temu można szybko zweryfikować czy brak ciepła jest spowodowany działaniami modernizacyjnymi lub awarią.
Jeśli wiesz o awarii, której nie widać jeszcze na mapie, możesz to zgłosić za pomocą dostępnego na mapie formularza. Zawiera on wiele opcji do wyboru i podania szczegółów - pamiętaj im bardziej dokładne informacje, tym większa szansa, aby pracownicy Fortum mogli zareagować szybko i sprawnie usunąć usterkę.
Informacje o wyłączeniach także w aplikacji na telefon - Moje Fortum
Każdy, kto zainstaluje aplikację Moje Fortum, niezależnie od tego czy ma kontakt bezpośrednio z Fortum czy jest odbiorcą ciepła poprzez Wspólnotę lub Spółdzielnię Mieszkaniową, może być na bieżąco z informacjami o przerwach w dostawie ciepła.
Jest to bardzo wygodne dla ludzi, którzy cenią sobie wygodę, zwłaszcza, że aplikacja zawiera możliwość otrzymywania powiadomień o przerwach w dostawie ciepła, a także szereg innych wartych uwagi funkcjonalności takich jak sprawdzanie jakości powietrza czy prognozę pogody.