Modele subskrypcyjne cieszą się coraz większą popularnością. Abonament już dawno przestał kojarzyć się wyłącznie z telekomunikacją. W ramach stałej, miesięcznej opłaty można już oglądać filmy, słuchać muzyki czy korzystać z usług medycznych. Teraz na podobnych zasadach można także płacić za energię elektryczną. Fortum wprowadziło na rynek pierwszy abonament na prąd, stworzony z myślą o osobach wynajmujących mieszkania. Firma pracuje również nad kolejnymi ofertami opartymi o ten model.
Fortum jest obecne na polskim rynku sprzedaży detalicznej energii od dwóch lat. Docelowo planuje osiągnąć w naszym kraju liczbę miliona nabywców energii elektrycznej i gazu w segmencie gospodarstw domowych.
– Ponad 90% Polaków wie, że może zmienić dostawcę energii, jednak w ciągu ostatnich 10 lat zaledwie 3% z nich zdecydowało się na taki krok. Trudno o elastyczność na tak hermetycznym rynku. Jednym z powodów jest zbyt duża liczba regulacji, ale też relatywnie niewielkie korzyści dla klientów. Model subskrypcyjny może to zmienić – komentuje Maciej Kościński, dyrektor marketingu Fortum.
Dotychczas polscy odbiorcy nie mieli alternatywy dla comiesięcznych rozliczeń rachunków, co jest szczególnie uciążliwym obowiązkiem dla właścicieli mieszkań pod wynajem. Fortum wprowadziło pierwszą ofertę na prąd w abonamencie, gdzie proponuje stałą opłatę za energię elektryczną w pakiecie z poradą prawnika i całodobową pomocą fachowców.
– Na rynku detalicznym, w szczególności sprzedaży energii elektrycznej, święty spokój jest wart coraz więcej. Model abonamentowy, w którym klient rozlicza daną usługę w ramach stałej subskrypcji, nie jest zarezerwowany tylko dla muzyki czy filmów. Może znaleźć zastosowanie także na detalicznym rynku energii elektrycznej – dodaje Kościński.
Oferta Fortum jest pierwszym na polskim rynku rozwiązaniem, w którym opłaty za prąd i pomoc fachowców stają się częścią miesięcznej subskrypcji. Dotychczas tego typu ułatwienia były znane przede wszystkim w serwisach typu VoD. W ten sposób Fortum chce rozwiązać problemy właścicieli mieszkań pod wynajem. Prosty rachunek ze stałym abonamentem ma ułatwić rozliczenia z lokatorami, a pakiet home assistance ograniczy zaangażowanie właścicieli w naprawę usterek i awarii w mieszkaniu.