komunikat prasowy

Bezpieczeństwo pracowników – warunek zapewnienia ciągłości dostaw. Fortum stawia na środki prewencyjne.

26 Marzec 2020, 09:53

Fortum, firma specjalizująca się w produkcji i dystrybucji ciepła oraz wytwarzaniu energii elektrycznej dostosowuje procedury i systemy pracy, by zadbać o bezpieczeństwo swoich pracowników. Dzięki temu produkcja i dystrybucja ciepła odbywają się bez zakłóceń.

W związku z zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego, firma Fortum zdecydowała o modyfikacji swoich procedur oraz systemu pracy. Wszystko po to, by minimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19. W zmianach uwzględniono pracowników, dostawców oraz klientów.

 „W biurach wprowadziliśmy działania zapewniające bezpieczeństwo naszym pracownikom. Ci, którzy mogą wykonywać pracę zdalną, zostali oddelegowani do domów już w zeszłym tygodniu. Zasada #zostańwdomu jest przez nas bezwzględnie przestrzegana, zwłaszcza, że dysponujemy wzmocnioną pod względem przepustowości siecią informatyczną a pracownicy mogą korzystać z narzędzi do wymiany informacji czy rozmów video – w tym także rozmów konferencyjnych. Obecnie niemal wszyscy pracownicy biurowi pracują z domu” – mówi Piotr Górnik, dyrektor ds. energetyki cieplnej Fortum.  „Do wszystkich biur, ale także do wszystkich elektrociepłowni, dostarczyliśmy dozowniki z płynem dezynfekującym i chusteczkami nasączonymi min. 70% alkoholem. Powołane w tym celu zespoły na bieżąco monitorują i raportują wszystkie działania prewencyjne - zarówno wewnętrzne, jak i te podejmowane przez naszych dostawców” - dodaje.

Zmiany w Biurach Obsługi Klienta

W trosce o zdrowie klientów i pracowników, zawieszona została także działalność stacjonarnych Biur Obsługi Klienta na rzecz obsługi telefonicznej i elektronicznej.

„Aby zapewnić kontakt klientów z Fortum zapewniamy telefoniczną obsługę realizowaną przez opiekunów klienta w godzinach funkcjonowania biur. Zachęcamy również do korzystania z elektronicznych kanałów komunikacji, w tym szczególnie z elektronicznego biura obsługi klienta” – mówi Anna Małolepsza-Kasner, dyrektor funkcji klienta w Fortum.

Również współpraca z zewnętrznymi dostawcami Fortum uległa zmianie – wszelkie kontakty zostały ograniczone do minimum.

Modyfikacja pracy w elektrociepłowniach i sieciach ciepłowniczych

W elektrociepłowniach, gdzie na stanowiskach pozostali m.in. pracownicy nastawni, zmodyfikowano procedury i system pracy tak, by do minimum ograniczyć kontakt fizyczny pomiędzy poszczególnymi pracownikami. Wprowadzono także restrykcje w zakresie dostępu do pomieszczeń kontrolnych.

Każdemu z pracowników wchodzących na teren zakładu mierzona jest temperatura termometrem bezdotykowym. W przypadku kwarantanny pracowników nastawni jesteśmy przygotowani na wytwarzanie ciepła w kotłach szczytowych wyjaśnia Dariusz Siemieniec, dyrektor ds. produkcji Fortum.

Podjęte działania mają zapewnić bezpieczeństwo pracownikom, ale także klientom. Nowe procedury obowiązywać będą do momentu ustąpienia zagrożenia koronawirusem.