komunikat prasowy

Fortum rozpoczyna przegląd strategiczny obszaru biznesowego Consumer Solutions

03 Grudzień 2020, 00:00

Zgodnie ze swoją strategią, która zakłada bieżącą analizę portfolio biznesowego, Fortum zdecydowało się dokonać przeglądu opcji strategicznych, wraz z możliwą sprzedażą, obszaru Consumer Solutions. Na podstawie wstępnej oceny uznano, że ten obszar biznesowy mógłby się lepiej rozwijać oraz mieć większy potencjał do podnoszenia swojej wartości w ramach innej struktury własnościowej.

Consumer Solutions odpowiada w Fortum za sprzedaż detaliczną energii elektrycznej i gazu w krajach nordyckich, Polsce i Hiszpanii, w tym za rozwój oferty, marketing, sprzedaż, obsługę klienta i fakturowanie. Fortum to największa firma zajmująca się sprzedażą energii elektrycznej w krajach nordyckich. Pod kilkoma markami obsługuje około 2,4 miliona klientów w Finlandii, Szwecji, Norwegii, Polsce i Hiszpanii. Firma oferuje energię elektryczną oraz związane z nią usługi dodatkowe i cyfrowe.

 

W 2019 roku Fortum Consumer Solutions sprzedało łącznie 30,6 TWh energii i 4,1 TWh gazu przy porównywalnej EBITDA w wysokości 141 mln EUR. Segment zatrudnia około 1100 osób.

 

Dodatkowe informacje dla mediów:

Jacek Ławrecki
tel. +48662183746
mail: jacek [kropka] lawrecki [małpa] fortum [kropka] com