Rozliczenia indywidualne
Rozwiązanie dla zarządców, którzy chcą sprostać rosnącym oczekiwaniom mieszkańców nieruchomości w kwestii rozliczeń ciepła
Zobacz jakie funkcjonalności i możliwości daje usługa Fortum Rozliczenia Indywidualne:
- Wiarygodne dane
- Efektywny serwis walidacyjny
- Dedykowane rozliczenia
- Fakturę dostępną od ręki
Korzyści dla Zarządcy
Eliminujesz nadmiar pracy
w intensywnym okresie corocznych rozliczeń ciepła, dzięki otrzymywaniu comiesięcznych rozliczeń
Otrzymujesz rozliczenia
całości kosztów ciepła w budynku, łącznie z częściami wspólnymi
Upraszczasz obsługę mieszkańców i obniżasz jej koszty,
dzięki elektronicznemu - 24/7 dostępowi, do bieżących oraz przejrzystych danych
Zmniejszasz ryzyko
popełnienia błędów, dzięki eliminacji ręcznego rozliczania
Spełniasz normy prawne
dotyczące informowania mieszkańców o zużytej przez nich energii
Rozliczaj ciepło indywidualnie, w oparciu o rzeczywiste zużycie. Sprostaj oczekiwaniom mieszkańców.
Korzyści dla Mieszkańca
Comiesięczne rozliczenie
rzeczywistego zużycia ciepła
Przejrzysty i regularny
sposób prezentacji danych rozliczeniowych
Wiesz ile i za co płacisz
Komfort mieszkania,
dzięki wsparciu nowych technologii
Zmniejszenie emisji CO₂
dzięki świadomemu zarządzaniu zużyciem ciepła
Jak to działa?
Cena obejmuje:
- udostępnienie informacji o rozliczeniu kosztów ciepła dla lokali w formie elektronicznej
- comiesięczne ustalenie kosztów ciepła z uwzględnieniem informacji o poprawności działania liczników
Cena oferty nie obejmuje:
- Wystawiania korekty w przypadkach niezawinionych przez Fortum
- Kosztów infrastruktury oraz usług odczytywania danych z liczników
- Kontaktu bezpośrednio z mieszkańcami – w tym m. in. przekazywania użytkownikom lokali przez aplikację mobilną informacji o rozliczeniach
Najczęściej zadawane pytania FAQ
Czy mogę skorzystać z usługi, jeśli Fortum nie jest moim dostawcą ciepła?
Umowę na usługę mogą podpisać klienci, posiadający aktualną umowę kompleksową na dostawę ciepła z Fortum Power And Heat Polska sp. z o.o. Umowa na usługi przesyłowe nie umożliwia zawarcia umowy na usługę Rozliczeń Indywidualnych.
Czy istnieje możliwość rozliczania części wspólnych budynku?
Tak, w ramach usługi dokonywane jest ustalenie wysokości opłat dla budynku, z podziałem na:
- całkowitą kwotę opłat za ciepło dla części wspólnych budynku
- ustalone indywidualnie kwoty dla każdego z lokali.
Jakie wymagania techniczne budynku/lokali należy spełnić, aby uruchomić usługę?
Do skorzystania z usługi w zależności od wariantu:
Wariant 1) „Ogrzewanie + CWU”- dla węzła indywidualnego 2-funkcyjnego lub
Wariant 2) „Ciepło ogółem”- węzeł indywidualny 1-funkcyjny/logoterma,
niezbędne jest posiadanie:
- kompleksowej umowy na ciepło – dotyczy obu wariantów,
- indywidualnych liczników w każdym lokalu (dla ciepła i ciepłej wody), umożliwiających automatyczny zdalny odczyt:
- ciepłomierz i wodomierz ciepłej wody, w wariancie 1. „Ogrzewanie + CWU”,
- ciepłomierz w wariancie 2. „Ciepło ogółem”,
- infrastruktury przesyłającej dane odczytowe (w standardzie OMS) co najmniej raz na godzinę dla obu wariantów usługi,
- liczników na indywidualnym 2-funkcyjnym węźle cieplnym (usługa FM Plus), które umożliwiają rozdzielenie zużycia ciepła na potrzeby C.O. oraz C.W.U - dotyczy wariantu 1. „Ogrzewanie + CWU”
Jak dokumentowane są rozliczenia ciepła dla lokali?
Ustalone koszty ciepła dostarczane są w postaci faktury za ciepło dla całego budynku. Na fakturze znajdują się koszty zmienne dla części wspólnych budynku oraz ustalone koszty ciepła dla poszczególnych lokali. Faktura dostarczana jest w formie elektronicznej. Możliwe jest przekazywanie danych z faktury elektronicznej do systemów zewnętrznych (faktury w postaci plików .xml).
W jakim terminie udostępnione są rozliczenia?
Ustalenie wysokości kosztów ciepła, odbywa się w pierwszych dniach po zakończeniu miesiąca. Dane w postaci faktury dla budynku udostępnione mogą zostać w formie elektronicznej, w aplikacji eBOK Ciepło, maksymalnie do 6-ego dnia roboczego danego miesiąca
Możliwe jest przekazywanie danych z faktury elektronicznej do systemów zewnętrznych (faktury w postaci plików .xml).
Jak często dokonywane jest rozliczenie?
Wysokość kosztów jest ustalana co miesiąc.
Gdzie mogę zobaczyć historię rozliczeń?
Dostęp do informacji o ustalonej wysokości kosztów ciepła wraz z danymi historycznymi możliwy jest całodobowo, przez cały rok w aplikacji eBOK Ciepło, znajdującej się pod adresem Fortum - eBOK.
Dodatkowe materiały
Jeszcze więcej możliwości od Fortum
Fortum Monitoring 2.0
Zapewnij sobie jeszcze lepszy nadzór nad ogrzewaniem budynku i pracą instalacji wewnętrznych!
Fortum Licznik Plus
Monitoruj zużycie ciepła w budynku dzięki precyzyjnemu rozdzieleniu ilości ciepła zużytego na potrzeby centralnego ogrzewania oraz przygotowania ciepłej wody użytkowej.
Fortum Monitoring Media
Cyfrowa usługa Fortum Monitoring Media umożliwia śledzenie zużycia mediów (ciepło i woda) na poziomie całego budynku i poszczególnych mieszkań