Poznaj zalety e-faktury

Poznaj zalety e-faktury

Media kit
Ułatwione przecho­wy­wanie

Papierowe faktury zajmują fizyczne miejsce. W ciągu 5 lat, w których należy przecho­wywać faktury, zgromadzisz ich pokaźną ilość, na którą będziesz musiał przeznaczyć osobne miejsce. Faktury elektro­niczne możesz trzymać w jednym folderze na kompu­terze.

Fortum as an investment
Zwięk­szona płynność finansowa

E-fakturę otrzymasz niemal od razu po jej wysta­wieniu. Możesz zatem przygo­tować się do zreali­zo­wania płatności. Nie musisz się obawiać, że w ostatniej chwili dosta­niesz fakturę, na której płatność nie będziesz przygo­towany.

Investors homepage
Brak opóźnień w płatno­ściach

W przypadku faktury dostar­czanej listownie istnieje ryzyko, że dotrze do Ciebie po terminie płatności, co może powodować dodatkowe koszty związane z jej opłatą po przekro­czeniu terminu płatności. Faktury elektro­niczne możesz opłacić nawet w dniu wysta­wienia - idealna opcja dla osób, które lubią mieć uregulowane zobowią­zania.

General meeting
Na papierze nie znaczy ważniejsze

Faktura elektro­niczna zawiera wszystkie istotne dane, jakie powinny znaleźć się na fakturze. W przypadku kontroli organów podat­kowych, dokumenty możesz przekazać na przenośnym nośniku danych. Faktura elektro­niczna jest tak samo ważna jak papierowa.

Paper pile
Szybko ją odnaj­dziesz

Potrze­bujesz szybko wrócić do jednej ze starszych faktur? Nie musisz przeglądać stosów segre­ga­torów i dokumentów, ponieważ każdy elektro­niczny dokument znajdziesz w swojej skrzynce e-mailowej i na swoim koncie eBOK, gdzie będziesz mógł je łatwo znaleźć.

Environmental friendly
Przyjazna dla środo­wiska

W Polsce rocznie wysta­wianych jest 1,5 mld papie­rowych faktur. Do ich produkcji potrzeba wyciąć aż 127 tysięcy drzew, zużyć 60 mln kWh prądu i wykorzystać 8,9 mld litrów wody. Warto zrobić coś dobrego dla naszej planety - zacznij od drobnych zmian, aktywując e-fakturę.

Jak włączyć e-fakturę?

  • Check Zgłoś chęć zmiany sposobu wysyłki dokumentów podczas kontaktu z konsultantem naszego biura obsługi.
  • Check Aktywuj ją samodzielnie na koncie eBOK (zakładka "Zgody") - to tylko trzy kliknięcia!

UWAGA: Konto eBOK założyć mogą jedynie klienci, którzy zawarli z nami umowę na energię elektryczną i gaz.

Zaloguj się do eBOK

Najczęściej zadawane pytania

Czy aktywacja e-faktury jest płatna?
Chevron down

Nie. Zmiana sposobu wysyłki faktur z listownej na elektroniczną, nic nie kosztuje.

W jaki sposób otrzymam e-fakturę?
Chevron down

E-fakturę otrzymasz na swój adres e-mail, który podałeś przy zgłaszaniu chęci zmiany sposobu wysyłki faktur. Elektronicznie będziesz również dostawać wszystkie inne rodzaje dokumentów płatniczych, np. faktury korygujące. E-fakturę wysyłamy najpóźniej w kolejnym dniu po jej wystawieniu. Najczęściej otrzymasz ją tego samego dnia, w którym ją wystawiliśmy. Pamiętaj, że wszystkie faktury możesz też pobrać ze swojego konta eBOK.

Z jakiego adresu e-mail przyjdzie e-faktura?
Chevron down

Wszystkie dokumenty płatnicze otrzymasz od nas z adresu ebok [kropka] faktura [małpa] fortum [kropka] com. Zachęcamy, abyś dodał ten adres e-mail do swoich zaufanych lub książki adresowej. Będziesz miał pewność, że wiadomość na pewno do Ciebie trafi. Jeśli wystąpiłeś o ponowną wysyłkę faktury, wówczas otrzymasz ją z adresu e-mail zespołu obsługi klienta, np. infopolska [małpa] fortum [kropka] com (infopolska[at]fortum[dot]com).

Kto może włączyć e-fakturę?
Chevron down

Niezależnie od tego, czy jesteś klientem indywidualnym, czy biznesowym, możesz włączyć e-fakturę. Elektroniczną wysyłkę faktur mogą również wybrać klienci, którzy korzystają z pakietów medycznych i stomatologicznych.

Czy mogę otrzymywać jednocześnie fakturę e-mailowo i listownie?
Chevron down

Na koncie rozliczeniowym możesz mieć wybraną tylko jedną formę wysyłki faktur. Przejście na e-fakturę wiąże się z rezygnacją z faktur papierowych.

Przypadkowo usunąłem e-mail z fakturą. Co mogę zrobić?
Chevron down

Zachęcamy, abyś w pierwszej kolejności zalogował się na konto eBOK. Brakującą fakturę będziesz mógł pobrać na swój komputer. Fakturę może też przesłać Ci konsultant zespołu obsługi. W tym celu skontaktuj się z nami, np. telefonicznie pod numerem 122 100 000 lub na czacie, który znajdziesz w prawym dolnym rogu naszej strony.​​​​​