Przejdź do głównej treści

Fotowoltaika w Fortum

Jesteś przedsiębiorcą? Masz lub planujesz fotowoltaikę? Sprawdź, co możemy Ci zaoferować.

Najczęściej zadawane pytania

Nie. Nie świadczymy rozliczenia, w którym energia lub odpowiadająca jej wartość finansowa jest magazynowana.

Jest to wyznaczony przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki sprzedawca energii, który ma obowiązek rozliczać mikroinstalację jako prosumenta odnawialnego źródła energii. Robi to na podstawie zawartej umowy kompleksowej lub umowy sprzedaży.

Lista sprzedawców zobowiązanych jest opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Regulacji Energetyki: Lista Sprzedawców Zobowiązanych Lista Sprzedawców Zobowiązanych - Zewnętrzny link

Nie jesteśmy na liście sprzedawców zobowiązanych. Nie mamy obowiązku rozliczania mikroinstalacji jako prosumentów odnawialnego źródła.

Nie podpisujemy takiego rodzaju umów z klientami biznesowymi. Zawieramy umowę sprzedażową, w której rozliczamy tylko ilość pobranej energii. Operator oddzielnie rozlicza dystrybucję energii.

Mają Państwie dwie możliwości rozliczania.

  • Pierwszą jest samofakturowanie. Oznacza to, że wystawimy w Państwa imieniu fakturę za wyprodukowaną nadwyżkę energii, którą skompensujemy z fakturą za zużycie energii.
  • Drugą możliwością jest rozliczenie standardowe, gdzie wysyłamy Państwu raport, na podstawie którego wystawiają nam Państwo fakturę, którą należy wysłać na adres wytworzenie@fortum.com.

Raporty z danymi o wytworzonej nadwyżce energii wysyłamy Państwu kwartalnie.

Dla przykładu - jeżeli rozliczenie dotyczy trzeciego kwartału (okres od 1 lipca do 30 września), dane wyślemy Państwu do końca października.

Jeśli nie znalazłeś naszej wiadomości i od zakończenia kwartału upłynęło 30 dni skontaktuj się z nami:

  • pod numerem 122 100 000,
  • pod adresem vip.poland@fortum.com,
  • lub wyślij do nas wiadomość przez eBOK.

Ilość odkupionej energii podajemy z dokładnością do czterech miejsc po przecinku, podobnie jak cenę jednostkową, w związku z czym, wartość końcowa widoczna na raporcie jest wynikiem zaokrąglonym.

Wystawiana przez Państwa faktura nie musi zawierać tych dokładnych wartości, istotne jest tylko, aby wartość całkowita netto podana w raporcie znalazła się na fakturze.

Rozliczenie w przypadku samofakturowania zobaczysz na wystawionej samofakturze oraz dalej dokumencie kompensaty potwierdzającym rozliczenie środków z istniejącymi należnościami, nie będzie to widoczne na fakturze sprzedaży, gdyż ta jest osobnym dokumentem.

W przypadku standardowego rozliczenia, to Państwo wystawiają nam fakturę, po jej otrzymaniu w ciągu 21 dni od jej otrzymania dokonamy płatności na Państwa rachunek

Zachęcamy do skorzystania z opcji samofakturowania - wtedy nie muszą się Państwo niczym martwić!

Jednak jeśli zależy Państwu na samodzielnym wystawieniu faktury, prosimy zwrócić uwagę na następujące elementy:

  • W polu wystawcy faktury należy podać dane firmy do której należy punkt poboru na którym znajduje się instalacja.
  • W tytule faktury należy wpisać “Sprzedaż energii z OZE”.
  • Kwota netto na fakturze musi się zgadzać z całkowitą kwotą netto podaną w raporcie. Ponieważ może to nie być możliwe z uwagi na zaokrąglenia, mogą Państwo w polu ilość wpisać “1”, a cenę jednostkową podać taką jak kwota całkowita netto.

Dokumenty te są zależne od Operatora, na jego stronie mogą Państwo znaleźć na ten temat informacje, w razie problemów prosimy o kontakt z właściwym dla Państwa Operatorem.