Poznaj swoją fakturę
Wzór faktury stworzyliśmy wspólnie z naszymi klientami, aby mieć pewność, że będzie ona zrozumiała i przejrzysta. Poniżej zamieściliśmy praktyczne informacje o tym, co znajdziesz na swojej fakturze.

Zastanawiasz się, co oznaczają poszczególne pozycje na fakturze? Sprawdź wyjaśnienie elementów składowych!
Faktura - energia elektryczna
Faktura - paliwo gazowe


Najczęściej zadawane pytania
Prąd i gaz rozliczamy na innych kontach rozliczeniowych. Mają one inne numery rachunków do wpłat, a odczyty realizują inkasenci dwóch niezależnych od siebie operatorów. Daty odczytów mogłyby się nie pokrywać, co powodowałoby konieczność np. 12-miesięcznego oczekiwania na fakturę rozliczeniową. Niestety nie możesz mieć wspólnej faktury za oba media.
Nie wymagamy, abyś w tytule przelewu podawał numer opłacanej faktury. Jeżeli przelew wykonałeś na numer rachunku bankowego z faktury, to wpłata pokryje najstarszą, nieopłaconą fakturę na koncie.
Oczywiście. Możesz włączyć polecenie zapłaty na wybranych przez Ciebie kontach rozliczeniowych. Płatność za faktury w ramach polecenia zapłaty pobieramy najpóźniej w ostatnim dniu ich terminu płatności. Informacje o usłudze i formularz aktywacji znajdziesz TUTAJ _!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Twoja lista wpłat dostępna jest na koncie eBOK eBOK - Zewnętrzny link (zakładka „Płatności i rozliczenia” -> „Historia wpłat”) i w aplikacji mobilnej Moje Fortum („przycisk „Zobacz historię płatności”).
Wszystkie dokumenty płatnicze udostępniamy na Twoim koncie eBOK eBOK - Zewnętrzny link najpóźniej w ciągu doby od momentu ich wystawienia.
W każdej chwili możesz też skierować do nas prośbę o ponowną wysyłkę dokumentu. Wyślemy go, zgodnie z Twoim życzeniem, na wskazany adres mailowy. Jeśli faktury otrzymujesz listownie, zachęcamy Cię do przejścia na e-fakturę.
Prąd i gaz rozliczamy na osobnych kontach rozliczeniowych. Każde z kont ma przypisany inny numer rachunku bankowego. Zbiorczy przelew może więc spowodować powstanie nadpłaty na jednym koncie i zaległość na drugim.
W pierwszej kolejności nadpłatę księgujemy na poczet przyszłych faktur. W przypadku, gdy chcesz uzyskać jej zwrot, prosimy, wypełnij wniosek i prześlij go za pośrednictwem portalu eBOK eBOK - Zewnętrzny link lub na adres vip.poland
Jeśli bieżący stan licznika jest wyższy, niż bieżący, sfotografuj wskazanie licznika i prześlij jego zdjęcie wraz z opisem na nasz adres e-mail vip.poland
Jeśli zapłaciłeś np. za gaz, ale na poczet konta prądu, to wystarczy nam Twoja dyspozycja przeksięgowania wpłaty. Możesz ją złożyć np. poprzez zgłoszenie na koncie eBOK eBOK - Zewnętrzny link lub podczas kontaktu z naszą infolinią. Pamiętaj, że przeksięgowanie nie będzie możliwe, jeśli na koncie, na które błędnie wpłaciłeś środki, było zadłużenie.
Zachęcamy, abyś skontaktował się z nami telefonicznie, e-mailowo lub na eBOK eBOK - Zewnętrzny link. Jeśli potrzebujesz rozłożenia faktury za raty, prosimy, abyś podał nam proponowaną ilość rat oraz terminy spłat, których będziesz w stanie dochować.