blog post

Nowy system eBOK i usprawnienia dla Klientów Ciepła Fortum – co zyskujesz i jak z tego korzystać?

01 Sierpień 2019, 10:53

Zadowolony mężczyzna leżący wygodnie na kanapie korzystający z eBOKa Fortum na telefonie

Właśnie wystartowało nowe elektroniczne Biuro Obsługi Klienta dla odbiorców ciepła Fortum. Wraz z jego uruchomieniem dostęp do udogodnień stał się jeszcze prostszy! Co zyskujesz dzięki nowemu systemowi eBOK i na jakie inne usprawnienia dostępne w Fortum możesz liczyć? Sprawdź najważniejsze korzyści wynikające z wyboru ciepła od Fortum.

Z tekstu dowiesz się:

  • dlaczego warto korzystać z ekofaktur w eBOK,

  • jakie inne dokumenty można znaleźć w systemie i na stronie,

  • jak kontrolować wszystkie płatności,

  • w jaki sposób sprawdzić przerwy w dostępie ciepła i zgłosić awarie,

  • jak uzyskać indywidualną pomoc,

  • jak zarejestrować się w systemie eBOK.

eBOK i wszystkie pozostałe usprawnienia Fortum to funkcjonalne narzędzia dla klientów indywidualnych i klientów biznesowych ciepła. System, który cały czas będzie rozwijany i aktualizowany, oraz dotychczasowe funkcje strony już teraz pozwalają na bardzo wygodną obsługę wszystkiego, co związane z zarządzaniem ciepłem. Chcesz wiedzieć, co dokładnie możesz zrobić? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka podpowiedzi.

Zobacz też: Już jest! Nowy eBOK dla klientów Fortum zaczął działać. Poznaj najważniejsze korzyści systemu >

Ekologiczne faktury dla klientów indywidualnych i biznesowych – jak działają faktury online?

Otrzymywanie faktur za pomocą tradycyjnej korespondencji znacznie wydłuża cały proces płatności. Dodatkowo nakłada na Ciebie obowiązek gromadzenia wszystkich papierowych dokumentów. Jest to szczególnie uciążliwe, zwłaszcza jeśli zarządzasz budynkiem i zajmujesz się różnymi usługami, nie tylko ciepłem.

Dzięki ekologicznym fakturom Fortum każdy Twój dokument będzie dostępny na Twojej skrzynce mailowej. W ten sposób do całego fakturowania online będziesz mieć dostęp ze swojego komputera i telefonu. Nie musisz nic drukować ani przeznaczać miejsca w biurze lub domowym gabinecie na kolejne teczki z dokumentami.

Wystawianie faktur online jest nie tylko wygodne dla Ciebie, ale też ekologiczne. Jeśli zdecydujesz się na e-faktury, ograniczysz ilość zużywanego papieru. Wszystkie dokumenty będą dostępne tylko w formie elektronicznej.

W nowym systemie eBOK również otrzymasz wgląd do swoich faktur. Dzięki temu wszystko będziesz mieć w jednym miejscu. To znacznie ułatwi Ci późniejszy proces wykonywania płatności.

Nie tylko szybka faktura online – co jeszcze możesz znaleźć na stronie Fortum i w nowym systemie eBOK?

Faktura VAT online to tylko jeden z wielu dokumentów znajdujących się w systemie i na stronie Fortum. Poza nią możesz także sprawdzić aktualną umowę podpisaną na ciepło z Fortum. Co dzięki temu zyskujesz?

  • Wiesz dokładnie, na jakich warunkach została podpisana umowa.

  • Znasz szczegółową datę wygaśnięcia umowy. Dzięki temu możesz zawczasu przedłużyć umowę, aby wygodnie załatwić wszystkie formalności.

Wraz z otwarciem eBOK otrzymujesz także dostęp m.in. do informacji na temat obowiązujących taryf i aktualnych cenników. Te dokumenty były dotychczas dostępne na stronie Fortum, jednak dzięki nowemu systemowi eBOK znajdują się teraz w jednym miejscu. Możesz więc je dużo łatwiej i szybciej znaleźć.

W przyszłości w systemie eBOK zostaną także uruchomione wnioski online. Dzięki nim będziesz mógł zlecić wykonanie nowych usług bezpośrednio z poziomu swojego konta. To pozwoli Ci uniknąć konieczności kontaktowania się z nami telefonicznie lub czekania na odpowiedź mailową.

Raporty i płatności online – jak kontrolować swoje finanse?

Czy wiesz, że za pomocą nowego eBOK Fortum możesz znacznie lepiej kontrolować swoje wydatki? System udostępnia raporty z dotychczasowymi wydatkami dotyczącymi ciepła. Dzięki nim będziesz mógł:

  • sprawdzić, jak kształtowały się koszty ogrzewania ciepła na początku i na końcu sezonu grzewczego oraz koszty CWU przez cały rok,

  • wyciągnąć wnioski na przyszłość i opracować strategię finansową na kolejny sezon,

  • ocenić, ile ciepła zostało zużyte w poprzednim sezonie.

Dzięki tej wiedzy dużo łatwiej zorganizujesz też wszystkie płatności. To pozwoli Ci szybko uregulować ewentualne należności lub sprawdzić, czy masz na swoim koncie nadwyżkę.

Mapa wyłączeń, Pogotowie Ciepłownicze i SMS alert – jak przewidzieć przerwy w dostawach ciepła od Fortum?

Dzięki stronie Fortum dla klientów ciepła żadna większa awaria nie powinna Cię zaskoczyć. W systemie masz dostęp do bardzo czytelnej Mapy wyłączeń. Dowiesz się z niej, w których dokładnie miejscach w najbliższym czasie wystąpią problemy z dostępem ciepła. Dzięki mapie sprawdzisz także, jak długo będzie trwać zaplanowana przerwa.

W ramach dostaw ciepła Fortum udostępniamy także darmowy system SMS Alert, który powiadania o awariach i usterkach sieci ciepłowniczej. Na tę chwilę jest on dostępny wyłącznie dla mieszkańców i zarządców budynków we Wrocławiu. Usługa SMS Alert jest bezpłatna, ale wymaga wcześniejszego włączenia u Twojego opiekuna klienta.

Gdy – mimo braku informacji o wyłączeniu – zauważysz, że ciepło nie dociera do Twojego budynku, na eBOK lub stronie Fortum.pl będziesz mógł także zgłosić awarię za pomocą formularza zgłoszeń technicznych. Znajdziesz w nich także wskazówki, jak skontaktować się z Pogotowiem Ciepłowniczym Fortum. Możesz także od razu utworzyć zgłoszenie o awarii. Nasi technicy przyjadą do Ciebie, aby wykryć szkodę, a następnie ją usunąć.

Wygodny kontakt online – jak uzyskać pomoc w sprawie usług?

System eBOK jest dostępny na komputery stacjonarne i laptopy. Mamy jednak świadomość, że przy obecnym tempie życia korzystanie z samych komputerów może okazać się niewystarczające. Dlatego eBOK jest dostępny także w wersji mobilnej. Podobne funkcjonalności posiada aplikacja Moje Fortum. Po zalogowaniu do niej otrzymasz te same informacje, co w eBOK. Dodatkowo zyskasz dostęp do danych o aktualnej pogodzie i jakości powietrza.

Masz dodatkowe pytania związane z dostawami ciepła? Po zalogowaniu się na stronę eBOK łatwo znajdziesz kontakt do swojego opiekuna klienta. Dzięki temu szybko i wygodnie skontaktujesz się z nim telefonicznie lub mailowo. W przyszłości planowane jest także uruchomienie komunikatora internetowego na stronie eBOK.

Zacznij korzystać z eBOK i zarejestruj się w systemie

Eko-faktura i możliwość jej opłacenia online, dostęp do innych dokumentów i umów, bieżących raportów zużycia ciepła, wniosków, raportów, mapy wyłączeń, Pogotowia Ciepłowniczego, a także informacje o opiekunie klienta – to tylko kilka z wielu usprawnień, które czekają na Ciebie na stronie Fortum i w elektronicznym Biurze Obsługi Klienta. Jeśli chcesz poznać je wszystkie, zarejestruj się w systemie.

Jak to zrobić? Przygotowaliśmy dla Ciebie dwie instrukcje – jedną dla klientów indywidualnych, a drugą dla klientów biznesowych. Zapoznaj się z nimi, aby poprawnie utworzyć swoje konto.

Zobacz, jak zarejestrować się w systemie Fortum >