blog

Już jest! Wystartował nowy eBOK dla klientów Fortum. Poznaj najważniejsze korzyści systemu

26 Czerwiec 2019

Pobierasz ciepło od Fortum i ogrzewasz dzięki niemu swój dom, budynek wielorodzinny, firmę lub obiekt użyteczności publicznej? Od teraz możesz wszystkim zarządzać w jeszcze prostszy sposób. Właśnie wystartowało zupełnie nowe elektroniczne Biuro Obsługi Klienta Fortum!

Z tekstu dowiesz się:

  • czym jest nowy eBOK,

  • jak wygląda rejestracja i logowanie do elektronicznego Biura Obsługi Klienta,

  • co jeszcze zmieni się w elektronicznym systemie.

Wygoda, szybkość sprawdzania informacji oraz ich łatwa dostępność niemal z każdego miejsca – to najważniejsze korzyści, które zyskasz jako nasz klient, zakładając konto w nowym eBOK. Chcieliśmy, aby dzięki temu systemowi obsługa dostaw ciepła od Fortum była jeszcze wygodniejsza. Sprawdź sam, co zyskasz korzystając z nowego eBOK.

Elektroniczny eBOK dla klientów ciepła Fortum – czym jest nowy system?

Elektroniczne Biuro Obsługi klienta to Twoja prywatne centrum obsługi dostaw ciepła od Fortum. Nasze narzędzie jest skierowane zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych, w związku z czym możesz z niego korzystać, jeśli:

  • masz dom jednorodzinny, do którego dostarczamy ciepło,

  • zarządzasz osiedlem mieszkaniowym lub pojedynczym budynkiem wielorodzinnym, do którego płynie ciepło Fortum,

  • zarządzasz budynkiem firmy, budynkiem użyteczności publicznej, urzędem itp.

Dzięki nowemu systemowi możesz na bieżąco kontrolować m.in. faktury, swoje płatności, umowy itp. Zobacz, co dokładnie jesteś w stanie sprawdzić lub zrobić za pomocą nowego eBOK.

  • Dostęp do faktur i płatności online

Dzięki nowemu systemowi eBOK masz wgląd we wszystkie faktury. Możesz je otwierać w dowolnej chwili. eBOK działa przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu! Nie musisz się więc zastanawiać, kiedy powinieneś opłacić kolejne faktury. Wszystkie możesz sprawdzić od ręki. Potrzebujesz tylko dostępu do komputera lub swojego telefonu. eBOK Fortum działa bowiem także na urządzeniach mobilnych!

W zakładce faktury eBOK możesz także uważniej przyjrzeć się swoim płatnościom. W systemie sprawdzisz m.in., jaki jest status wszystkich płatności, czy masz jakieś zaległości do uregulowania itp. Zwróć także uwagę na wygodne wyszukiwanie faktur i płatności. Przyda Ci się ono zwłaszcza wtedy, gdy zarządzasz kilkoma budynkami jednocześnie.

  • Umowy, dokumenty i wnioski

W zakładce z umowami i dokumentami masz łatwy wgląd do swojej umowy. Dzięki temu szybko będziesz mógł sprawdzić, jaka jest zamówiona moc ciepła, jakie są terminy płatności oraz do kiedy jest ona ważna . Poza umowami masz także wgląd do wszystkich wniosków. Na pewno przydadzą Ci się one, jeśli będziesz chciał rozszerzyć zakres usług od Fortum.

Baza dokumentów może okazać się bardzo ważnym narzędziem przy zapoznawaniu się z aktualną ofertą ciepła Fortum. Za pomocą dostępnych tam informacji sprawdzisz m.in., jakie są aktualne taryfy ciepła oraz obowiązujące cenniki usług.

  • Wgląd do raportów zużycia i kosztów ciepła

Zastanawiasz się, jaka ilość ciepła została zużyta w zeszłym sezonie grzewczym, aby określić potencjalny kosztorys na nadchodzący rok? Zamiast szukać wydrukowanych dokumentów, możesz otworzyć eBOK i sprawdzić wszystkie potrzebne dane. Dzięki temu kontrola wydatków będzie dla Ciebie jeszcze wygodniejsza.

  • Informacje o planowanych wyłączeniach i zgłoszenia awarii

Za pomocą eBOK możesz sprawdzić, gdzie zostanie chwilowo wyłączone ciepło Fortum. W systemie masz dostęp do mapy, na której znajdziesz wszystkie punkty, w których mogą występować przerwy w dostawach ciepła.

Ciepło nie dociera do Twojego budynku, mimo że na mapie wyłączeń nie ma informacji o przerwach w dostawie? Przez elektroniczne BOK możesz także zgłosić awarię. Nie zajmie Ci to dużo czasu, a nasi specjaliści na pewno szybko zorganizują pomoc w wykryciu i naprawieniu usterki.

  • Kontakt do opiekuna klienta

Chcesz uzyskać więcej informacji o cieple Fortum? Kończy Ci się umowa i chciałbyś dowiedzieć się, jakie są warunki jej przedłużenia? A może masz jeszcze inną indywidualną sprawę, która wymaga bezpośredniego kontaktu z naszym przedstawicielem? W elektronicznym Biurze Obsługi Klienta znajdziesz wszystkie potrzebne dane kontaktowe do swojego opiekuna – numer telefonu oraz adres e-mail.

Rejestracja i logowanie do eBOK – jak to zrobić?

Aby założyć konto w elektronicznym Biurze Obsługi Klienta, musisz się najpierw zarejestrować. Pamiętaj jednak, że nieco inna ścieżka obowiązuje klientów indywidualnych i klientów biznesowych.

Jak zarejestrować się w eBOK, jeśli jesteś klientem biznesowym?

  1. Przekaż dane osoby upoważnionej do otrzymania dostępu do eBOK na stronie www.fortum.pl/eBOK-dostep. Jeśli zrobiłeś to wcześniej, możesz pominąć ten krok.

Dzięki temu wskazaniu osoba upoważniona, na wskazany w formularzu adres e-mail, otrzyma niezbędny do rejestracji dla klientów biznesowych numer IDeBOK.

  1. Przygotuj dane potrzebne do rejestracji – NIP, numer klienta, otrzymany mailowo numer IDeBOK oraz adres e-mail i numer telefonu osoby upoważnionej do rejestracji.

  2. Otwórz stronę www.fortum.pl/zaloguj-sie-do-ebok. Znajdziesz na niej instrukcję, która przeprowadzi Cię przez cały proces rejestracji krok po kroku.

To na tej stronie znajdziesz również przekierowanie do kolejnych kroków rejestracji. Wystarczy, że klikniesz w przycisk „Zarejestruj się” w sekcji Ciepło.

  1. Podążając za wskazówkami z instrukcji, wypełnij niezbędne pola i kliknij w przycisk „Zarejestruj firmę”

  2. Wprowadź dane identyfikacyjne (NIP, numer klienta).

  3. Uzupełnij dane wskazane na ekranie i kliknij w przycisk „Utwórz konto i zaloguj się”.

  4. Wpisz numer IDeBOK, który został przesłany na adres e-mail osoby upoważnionej do rejestracji.

  5. Aktywuj swoje konto za pomocą linka wysłanego na podany wcześniej adres email.

Proces wydaje Ci się skomplikowany? Pamiętaj, że przygotowaliśmy dla Ciebie specjalną instrukcję, która krok po kroku przeprowadzi Cię przez rejestrację nowego konta dla klienta biznesowego w eBOK.

Pobierz instrukcję dla klientów biznesowych >

Jak zarejestrować się w eBOK, jeśli jesteś klientem indywidualnym?

  1. Przygotuj dane potrzebne do rejestracji – pesel, numer klienta, adres e-mail oraz numer telefonu.

  2. Otwórz stronę www.fortum.pl/zaloguj-sie-do-ebok. Znajdziesz na niej instrukcję, która przeprowadzi Cię przez cały proces rejestracji krok po kroku.

To na tej stronie znajdziesz również przekierowanie do kolejnych kroków rejestracji. Wystarczy, że klikniesz w przycisk „Zarejestruj się” w sekcji Ciepło.

  1. Podążając za wskazówkami zawartymi w instrukcji, wypełnij niezbędne pola i kliknij w przycisk „Rejestracja użytkownika”.

  2. Wprowadź dane identyfikacyjne (pesel, numer klienta).

  3. Uzupełnij dane wskazane na ekranie i kliknij w przycisk „Utwórz konto i zaloguj się”.

  4. Zaakceptuj regulamin platformy eBOK i kliknij w przycisk „Dalej”.

Dla klientów indywidulanych również przygotowaliśmy instrukcję, która krok po kroku przeprowadzi Cię przez proces rejestracji do eBOK. Skorzystaj z niej.

Pobierz instrukcję dla klientów indywidualnych >

Korzystaj z systemu eBOK i czekaj na więcej udogodnień – czego jeszcze możesz się spodziewać?

Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta to zupełnie nowy system, który ułatwia komunikację z Fortum i sprawia, że zarządzanie dostawami ciepła jest znacznie prostsze. W przyszłości zamierzamy je stale rozwijać. Wszystko po to, abyś mógł cieszyć się jeszcze większą wygodą.

W przyszłości planujemy uruchomić także:

  • Możliwość nadawania uprawnień innym użytkownikom na różnych poziomach dostępu (Manager – pełny widok, Technik i Finansista – widoki ograniczone). Dzięki temu dostęp do Twojego konta eBOK będą mogli mieć inni specjaliści zatrudnieni w firmie lub pozostali członkowie rodziny.

  • Odbieranie i wysyłanie wiadomości do Fortum. W ten sposób komunikacja z nami będzie prostsza i szybsza;

  • Zlecanie usług i wypełnianie wniosków online z podglądem statusu spraw. To sprawi, że współpraca z Fortum będzie przebiegała jeszcze sprawniej.