Przejdź do głównej treści

Poznaj swoją fakturę

Wzór faktury stworzyliśmy wspólnie z naszymi klientami, aby mieć pewność, że będzie ona zrozumiała i przejrzysta. Poniżej zamieściliśmy praktyczne informacje o tym, co znajdziesz na swojej fakturze.

Kobieta siedząca w fotelu

Zastanawiasz się, co oznaczają poszczególne pozycje na fakturze? Sprawdź wyjaśnienie elementów składowych!

Faktura - energia elektryczna

Faktura - paliwo gazowe

Harmonogram płatności

Przejdź na efakturę

Przejdź na efakturę

Faktury w ciągu kilku godzin od momentu wystawienia.

Kobieta siedząca w fotelu

Aktywuj polecenie zapłaty

Rachunki mogą płacić się same.

Najczęściej zadawane pytania

Prąd i gaz rozliczamy na innych kontach rozliczeniowych. Mają one inne numery rachunków do wpłat, a odczyty realizują inkasenci dwóch niezależnych od siebie operatorów. Daty odczytów mogłyby się nie pokrywać, co powodowałoby konieczność np. 12-miesięcznego oczekiwania na fakturę rozliczeniową. Niestety nie możesz mieć wspólnej faktury za oba media.

Wystawiamy ten dokument, jeśli Twój operator odczytuje stan licznika raz na pół roku lub rok. Wystawiamy taki dokument na cały rok z góry, na podstawie szacowanego zużycia. Wpłaty rozliczymy na fakturze. Dzięki temu nie zaskoczy Cię faktura z płatnością za cały rok. 

Przykład: Raz na pół roku przychodzi inkasent spisać stan Twojego licznika. Według rzeczywistego zużycia kwota do zapłaty na fakturze wyniesie 400 zł. Do tej pory opłacałeś co miesiąc harmonogramy na kwotę 50zł, co daje łączną sumę 300zł. Na fakturze rozliczeniowej będzie widniała kwota do zapłaty 100zł, ponieważ rozliczymy na niej dotychczasowe zaliczki. 

Nie wymagamy, abyś w tytule przelewu podawał numer opłacanej faktury. Jeżeli przelew wykonałeś na numer rachunku bankowego z faktury, to wpłata pokryje najstarszą, nieopłaconą fakturę na koncie.

Oczywiście. Możesz włączyć polecenie zapłaty na wybranych przez Ciebie kontach rozliczeniowych. Płatność za faktury w ramach polecenia zapłaty pobieramy najpóźniej w ostatnim dniu ich terminu płatności. Informacje o usłudze i formularz aktywacji znajdziesz TUTAJ

Twoja lista wpłat dostępna jest na koncie eBOK eBOK - Zewnętrzny link (zakładka „Płatności i rozliczenia” -> „Historia wpłat”) i w aplikacji mobilnej Moje Fortum („przycisk „Zobacz historię płatności”).

Wszystkie dokumenty płatnicze udostępniamy na Twoim koncie eBOK eBOK - Zewnętrzny link najpóźniej w ciągu doby od momentu ich wystawienia. 

Prąd i gaz rozliczamy na osobnych kontach rozliczeniowych. Każde z kont ma przypisany inny numer rachunku bankowego. Zbiorczy przelew może więc spowodować powstanie nadpłaty na jednym koncie i zaległość na drugim.

W pierwszej kolejności nadpłatę księgujemy na poczet przyszłych faktur. W przypadku, gdy chcesz uzyskać jej zwrot, prosimy, wypełnij wniosek i prześlij go za pośrednictwem portalu eBOK eBOK - Zewnętrzny link lub na adres infopolska@fortum.com. Wzór wniosku znajdziesz TUTAJ.

Jeśli bieżący stan licznika jest wyższy, niż bieżący, sfotografuj wskazanie licznika i prześlij jego zdjęcie wraz z opisem na nasz adres e-mail infopolska@fortum.com lub poprzez zgłoszenie na eBOK eBOK - Zewnętrzny link. Złożymy reklamację do operatora. Jeśli operator uzna Twoją reklamację, przekaże nam poprawione odczyty, a my wystawimy dla Ciebie fakturę korygującą.

Jeśli zapłaciłeś np. za gaz, ale na poczet konta prądu, to wystarczy nam Twoja dyspozycja przeksięgowania wpłaty. Możesz ją złożyć np. poprzez zgłoszenie na koncie eBOK eBOK - Zewnętrzny link lub podczas kontaktu z naszą infolinią. Pamiętaj, że przeksięgowanie nie będzie możliwe, jeśli na koncie, na które błędnie wpłaciłeś środki, było zadłużenie.

Zachęcamy, abyś skontaktował się z nami telefonicznie, e-mailowo lub na eBOK eBOK - Zewnętrzny link. Jeśli potrzebujesz rozłożenia faktury za raty, prosimy, abyś podał nam proponowaną ilość rat oraz terminy spłat, których będziesz w stanie dochować.