Przejdź do głównej treści

Pierwsze kroki z Fortum

Przejdź na efakturę

Przejdź na efakturę

Faktury w ciągu kilku godzin od momentu wystawienia.

Telefon trzymany w rękach

Moje Fortum

Twoje usługi w Fortum pod ręką. Sprawdź naszą aplikację mobilną. 

eBOK

Poznaj eBOK

Twoje faktury, zgłoszenia do zespołu obsługi i informacje o zużyciu w jednym miejscu 

Jak czytac faktury?

Jak czytać faktury?

Sprawdź najważniejsze informacje o Twojej fakturze.

Najczęściej zadawane pytania

Tak, dzięki temu na jednej fakturze rozliczona będzie dystrybucja i sprzedaż prądu.

Nie, podczas procesu zmiany sprzedawcy nie ma przerw w dostawie energii. Zmienia się jedynie firma wystawiająca fakturę za prąd/gaz.

Cały proces trwa około 3 miesiące.

Od podpisania umowy przysługuje Ci prawo odstąpienia od niej w ciągu 14 dni. W tym czasie sprawdzamy zgodność dokumentów. Jeśli nie odstąpisz od umowy, rozpoczynamy proces zmiany sprzedawcy. Następnie wypowiadamy umowę Twojemu obecnemu sprzedawcy zgodnie z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia.

Powiedz nam jeśli masz podpisaną umowę lojalnościową z poprzednim sprzedawcą. Wtedy przesuniemy proces, tak abyś uniknął dodatkowych kosztów.

Opłacasz faktury od poprzedniego sprzedawcy do dnia zmiany na Fortum.

Najprościej możesz to sprawdzić na fakturze. Zobacz za jaki okres jest wystawiona faktura od poprzedniego sprzedawcy. Operator ma około 5 dni na odczytanie końcowego stanu licznika. Na jego podstawie poprzedni sprzedawca wystawi Ci fakturę końcową, rozliczającą dotychczasową współpracę.

U byłego sprzedawcy opłacasz faktury szacunkowe lub rzeczywiste do dnia zmiany na Fortum.

Jeśli są to dokumenty finansowe za okres po przejściu do Fortum – nie opłacaj ich, tylko złóż reklamację do byłego sprzedawcy, który wystawi stosowną fakturę korygującą.

Od dnia zmiany Twój poprzedni sprzedawca musi w przeciągu 5 dni spisać licznik i wysłać Ci do 42 dni fakturę rozliczającą kończącą współpracę. My również otrzymujemy ten stan licznika, aby od niego liczyć Twoje zużycie. Licznik dalej będzie spisywać ta sama firma, czyli operator.

Nie, nie ma takiej potrzeby.

Tak, otrzymasz od nas SMS.

Wystawiamy faktury jak tylko, otrzymamy odczyt od operatora systemu dystrybucyjnego. W zależności od Twojej grupy taryfowej będziesz je dostawać np. co miesiąc, co dwa miesiące, raz na pół roku lub raz na rok. Jeśli Twój operator szybciej odczyta stan licznika, jesteśmy zobowiązani wystawić fakturę.

Zgłoś nam że chcesz otrzymać kopię umowy przez  formularz kontaktowy, a my prześlemy ją do Ciebie na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Numer klienta znajdziesz w ramce w górnej części pierwszej strony faktury i harmonogramu płatności. 

pradgaz_gdzie_szukac_numeru_klienta