Przejdź do głównej treści

Pierwsze kroki w Fortum

Podpisujesz umowę z Fortum

Możesz podpisać umowę z naszym przedstawicielem handlowym osobiście lub przez Internet.

Sprawdzamy poprawność dokumentów

Nasz przedstawiciel handlowy zabiera oba egzemplarze podpisanej przez Ciebie umowy i przesyła je do naszej siedziby. 

Sprawdzamy, czy dokumenty są kompletne i poprawnie wypełnione. 

Odsyłamy Ci umowę

Jeśli podpisałeś umowę osobiście, przesyłamy do Ciebie podpisane dokumenty pocztą.

Jeśli online - dostaniesz potwierdzenie i kopię dokumentów na swój adres e-mail. 

Zaczynamy proces zmiany sprzedawcy

Wypowiadamy umowę u Twojego dotychczasowego sprzedawcy. 

Zgłaszamy umowę u Twojego operatora systemu dystrybucyjnego przez odpowiednią platformę wymiany informacji. 

Przywitanie

Zadzwonimy do Ciebie, aby przywitać Cię w gronie klientów Fortum. Przekażemy najważniejsze informacje i odpowiemy na Twoje pytanie. 

eBOK i aplikacja Moje Fortum

Pamiętaj zarejestrować się w portalu eBOK i naszej aplikacji Moje Fortum. Dzięki temu będziesz miał wszystkie Twoje faktury zawsze pod ręką. 

Pierwsza faktura

Pierwsza faktura jest potwierdzeniem prawidłowego przeprowadzenia procesu zmiany sprzedaży.

Przejdź na efakturę

Przejdź na efakturę

Faktury w ciągu kilku godzin od momentu wystawienia.

Telefon trzymany w rękach

Moje Fortum

Twoje usługi w Fortum pod ręką. Sprawdź naszą aplikację mobilną. 

eBOK

Poznaj eBOK

Twoje faktury, zgłoszenia do zespołu obsługi i informacje o zużyciu w jednym miejscu 

Jak czytac faktury?

Jak czytać faktury?

Sprawdź najważniejsze informacje o Twojej fakturze.

Jak podpisać umowę przez Internet?

Zobacz, jakie to proste!

Witamy w Fortum!

Najczęściej zadawane pytania

Dzięki temu, że podpisujesz pełnomocnictwo, to my przeprowadzamy cały proces w Twoim imieniu. Zajmiemy się wszelkimi formalnościami:

  • wypowiemy umowę dotychczasowemu sprzedawcy
  • zgłosimy zawarcie umowy sprzedaży Twojemu operatorowi systemu dystrybucyjnego
  • zawrzemy nową umowę o świadczenie usług dystrybucji

Nie, podczas procesu zmiany sprzedawcy nie ma przerw w dostawie energii. Zmienia się jedynie firma wystawiająca fakturę za prąd/gaz.

Nie, nie ma takiej potrzeby.

Potwierdzeniem przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy będzie pierwsza faktura od Fortum.

Jeśli pilnie potrzebujesz swojej umowy, zadzwoń do nas na 122 100 000. Zanim poczta dostarczy oryginał, możemy wysłać skan na Twój adres e-mail. 

W ramach umowy sprzedaży rozliczamy wyłączenie Twoje zużycie prądu/gazu oraz usługi dodatkowe (jeśli dobrałeś je w ramach swojej umowy), opłaty dystrybucyjne fakturuje operator. Oznacza to, że będziesz otrzymywał dwie faktury. 

 

Umowa kompleksowa pozwala na fakturowanie części sprzedażowej i dystrybucyjnej na jednej fakturze, którą wystawia sprzedawca. 

Wystawiamy faktury jak tylko, otrzymamy odczyt od operatora systemy dystrybucyjnego. W zależności od Twojej grupy taryfowej będziesz je dostawać np. co miesiąc, co dwa miesiące, raz na pół roku lub raz na rok. Jeśli Twój operator szybciej odczyta stan licznika, jesteśmy zobowiązani wystawić fakturę. 

Jest to miejsce, gdzie kupujemy dla Ciebie prąd i gaz bezpośrednio od producentów. Dobra, które są dostępne na giełdzie pochodzą z wielu źródeł. Jeśli zależy Ci na energii lub gazie ze źródeł odnawialnych to właśnie tam kupimy certyfikaty potwierdzające ich pochodzenie. Towarową Giełdę Energii znajdziesz pod adresem www.tge.pl www.tge.pl - Zewnętrzny link. Tam sprawdzisz m.in. aktualne ceny prądu i gazu oraz praw majątkowych.

Numer klienta znajdziesz w ramce w górnej części pierwszej strony faktury i harmonogramu płatności. 

pradgaz_gdzie_szukac_numeru_klienta